Verkstan

Dagens Service

1470 inlägg 307850 visningar 70 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Dagens Service

tallen100  
#372903 Sånt där fuskar man med tyvärr :oops:
Ett matarpumpsbyte kan göra underverk, det märkte jag vid luftning efter ett byte, strålen var stark och lång :mrgreen:

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

Erre  
#372934
tallen100 skrev:Sånt där fuskar man med tyvärr :oops:
Ett matarpumpsbyte kan göra underverk, det märkte jag vid luftning efter ett byte, strålen var stark och lång :mrgreen:

Ja man gör ju det.
Men nu har man förebyggt ett stillestånd.
Alltid lika gutt!
Sakerna ska funka när man ska ha dom.

Avatar Fallback

Re: Dagens Service

tallen100  
#372936 Helt rätt! :grin:

Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

totte  
#372961 Rätt helt!

Avatar Fallback

Re: Dagens Service

rikard_e  
#372965 Var inne idag och frågade en husqvarnaåterförsäljare om dom hade tid att kolla timmarna på mitt 560såg som jag hade i bilen.
500:- och några dagars arbete :lol: Nä det fick bara bli 5 liter Aspens idag :grin:

Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

machonisti  
#372979 Nog borde man ta modell av Erre minsann. Men det blir att putsa eländet från 83 och pusta vidare. :D

Avatar Fallback

Re: Dagens Service

tyke  
#372985 Servade valmeten i dag en 6300 från 96 med 3500 tim på mätaren. Stadig maskin som håller i många år än.

Avatar Fallback

Re: Dagens Service

husqvarna_med_sthil  
#373027 Skulle gjorts i veckan men blivit så många långa dagar att jag varit helt slut om kvällarna men imorgon ska jag köra hem sista veden så trots fredagens helgatmosfär fick jag ge mig av till garaget. Vagnen smord hel och hållen, bultar dragna, åter igen, samt smort framvagnen på traktorn. Imorgon tar jag hem sista lasset ved sedan kommer vagn och traktor få vila en smula fram till sommaren då jag ska stöka undan lite ris vid jaktkojan som kom till vid avverkningen. Då har man även chansen att göra en helservice på Trulle likväl, ska bli skönt att få gå igenom ordentligt, behöver få in rutin på servicearbetet. Dålig koll på hur traktorn är underhållen så jag kör hela loppet, men dessförinnan ska han få ett kort arbetspass under morgondagen.

Avatar Fallback

Re: Dagens Service

jannee  
#373042 Försöker underhålla mina redskap så gott det går, MEN raka motsatsen till Erre är jag allt. Så länge allt fungerar hjälpligt byts minsann inget :oops: .
En god "vän" påpekade att jag borde lägga på nya däck på min gamla Mohedavagn "de är ju totalt slut". Detta var för 3 år sedan och ännu har jag inte kört någon puktering :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Dagens Service

Amatörhuggare 62  
#373308 Ja då kom sista delen hem i går morse.
Skruvade ihop Valmeten och varmkörde.
Kollat allt, och det såg bra ut.

   TS
Avatar Fallback

Re: Dagens Service

Hema  
#373333
rikard_e skrev:Var inne idag och frågade en husqvarnaåterförsäljare om dom hade tid att kolla timmarna på mitt 560såg som jag hade i bilen.
500:- och några dagars arbete :lol: Nä det fick bara bli 5 liter Aspens idag :grin:

Pinsamt dåligt av återförsäljaren tycker jag.

Avatar Fallback

Re: Dagens Service

rikard_e  
#373416
Hema skrev:
rikard_e skrev:Var inne idag och frågade en husqvarnaåterförsäljare om dom hade tid att kolla timmarna på mitt 560såg som jag hade i bilen.
500:- och några dagars arbete :lol: Nä det fick bara bli 5 liter Aspens idag :grin:

Pinsamt dåligt av återförsäljaren tycker jag.

Ja, rätt så. Det blir inga mer köp eller tjänster hos dom förutom handla bensinen där.
Jag ville bytt in ett av sågen för 2 år sen mot ett nyare och fick svaret
"-ist för att vi byter in ditt gamla, så kan du säga till försäkringsbolaget att du backat över ditt med traktorn och sen kommer du och köper ett nytt av mig, då har du ju två såg"
Tittade lite snett på honom,
"-om du vill alltså"

Användarvisningsbild

Dagens Service

traktorz  
#373417 Det är lite pilligt jobb att lossa sågens kontakt för AutoTune/CarbControl på en Husqvarna/Jonsered. Enklare på Stihl, som bara har ett täcklock över anslutningskontakten.

Misstänker att din återförsäljare inte har kunskap om diagnosverktyget till Husqvarna/Jonsered.

Även om de har en verkstad och därför måste se till att den drar in pengar för att täcka sina egna kostnader, så kan man ju tycka att återförsäljaren här bättre borde tillvarata försäljningsmöjligheterna varje gång en kund stiger in i butiken.

Jag har inget emot att betala verkstaden om jag nyttjar deras service. Däremot den uppmuntran till försäkringsbedrägeri hör absolut inte hemma nånstans, om både köpare och säljare är seriösa.

Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

0470  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#379233 Jag "skulle bara" byta lager på svärdhållaren på mitt Grangärde 828, men det spårade ur lite och blev lite mer omfattande renovering.

Bytte alla bussningar, några nya tappar, packat om 5 cylindrar, bytt nån kolvstång, bytt till bättre begagnade kvistknivar, nya smörjnipplar, mycket nya slangar mm.

Och målat! För det såg rätt skabbigt ut tidigare :smile:

Avatar Fallback

Re: Dagens Service

tallen100  
#379235 Ser ju helt nytt ut! Maskinen ser också väldigt välvårdad ut.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).