Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Woodtiger - Lägesrapport...

151 inlägg 55291 visningar 14 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Woodtiger - Lägesrapport...

Blivande snickare  
#373178 Kommer till nya inlägg med den länken.
Android, galaxy J5.

Användarvisningsbild

Re: Woodtiger - Lägesrapport...

Fredrik Reuter  
#373180 Ok, då är det tyvärr inget jag kan göra som snabbfix.
Ni som kör appen får jag be att logga in på skogsforum med webbläsare för att se filmen, tyvärr...

Användarvisningsbild

Re: Woodtiger - Lägesrapport...

Fredrik Reuter  
#373181 Här kommer klipp 2 från sundelius.

Användarvisningsbild

Re: Woodtiger - Lägesrapport...

sundelius  
#373219
Hur var körupplevelsen?


Körde bara maskinen ett varv och sen kände jag lite på kranen tom. Har inte kört annat än 6 spak förut så jag tyckte det gav mer att kolla när killen från Malwa fick spaka. Minispakarna vill jag lära mig i skogen, ensam :smile:

Användarvisningsbild

Re: Sv: Woodtiger - Lägesrapport...

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#373224
sundelius skrev:
Hur var körupplevelsen?


Minispakarna vill jag lära mig i skogen, ensam :smile:

Skogen är det bästa stället för det mesta :|

Avatar Fallback

Re: Woodtiger - Lägesrapport...

Hema  
#373231
sundelius skrev:
Hur var körupplevelsen?


Körde bara maskinen ett varv och sen kände jag lite på kranen tom. Har inte kört annat än 6 spak förut så jag tyckte det gav mer att kolla när killen från Malwa fick spaka. Minispakarna vill jag lära mig i skogen, ensam :smile:

Om jag formulerar mig så här då. Det du gjorde, hur kändes det i förhållande till dina övriga erfarenheter? Förarmiljö, buller, vyn när man kör framåt resp bakåt, samt vyn över kranens rörelse osv. Nyfiken jag? Nee inte alls :) :grin:

Användarvisningsbild

Re: Woodtiger - Lägesrapport...

sundelius  
#373236 Du frågar en som endast suttit i en 28 år gammal traktor :grin:
Skämt åsido så är hytten enkel men att kunna vända sig utan att föra stolar och rattar fram och tillbaka är ju underbart och allt jag begär :smile:. Komforten för en entreprenör som sitter heltid med detta är nog i underkant på den här modellen men så jag har tänkt att använda maskinen är det perfekt.
Sikten är bra men återigen jag är bara van med traktorn.
Jämfört med Tigern så är den lite trängre men stol med minispakar är ju lyx :!:

Användarvisningsbild

Re: Woodtiger - Lägesrapport...

rokon  
#373247 Men jag undrar killen som lastade i filmclipet nog hade han väl onödigt högt varvtal, en maskin som denna lär väl ha pump så det räcker utan att man måste gasa på som i värsta uppförbacken?
Senast redigerad av rokon lör 13 feb 2016, 18:07, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Woodtiger - Lägesrapport...

rokon  
#373259 Alltså jag hoppas jag fick fel uppfattning om maskinen genom att se och lyssna på dessa senaste 2 clip. Men Mikaels clip på Woodtiger GJ 30 hybrid från 18 december här i tråden verkade ha en motor med annan karaktär. Jag skulle bli tokig med det där varvtalet för lite lastning som demonstrationen av Malwa gav vid handen. Hoppas det var en missvisande demo.
Jag vet inte alls vad motorer som sitter i resp modell. Men nog är det värt att studera vridmoment effektkurvor mm.

Avatar Fallback

Re: Woodtiger - Lägesrapport...

Hema  
#373283
sundelius skrev:Du frågar en som endast suttit i en 28 år gammal traktor :grin:
Skämt åsido så är hytten enkel men att kunna vända sig utan att föra stolar och rattar fram och tillbaka är ju underbart och allt jag begär :smile:. Komforten för en entreprenör som sitter heltid med detta är nog i underkant på den här modellen men så jag har tänkt att använda maskinen är det perfekt.
Sikten är bra men återigen jag är bara van med traktorn.
Jämfört med Tigern så är den lite trängre men stol med minispakar är ju lyx :!:

Att utrusta Woodtigern med minispakar är ju ingen omöjlighet, bara en kostnadsfråga. :)

Användarvisningsbild

Re: Woodtiger - Lägesrapport...

rokon  
#373315 Hittade en uppgift på att det kan röra sig om en sådan här liten motor i Malwa 460 med 1,647 L cylvolym
http://www.kubota.dk/fileadmin/user_upl ... 03m_28.pdf Jag tror den skulle göra sig bättre med en parallellkran som kräver mindre flöde.

Användarvisningsbild

Re: Woodtiger - Lägesrapport...

sundelius  
#373813 Det blev en begagnad Malwa istället men jag tror och hoppas att det finns en marknad för den här maskinen :!:

Har bara gott att säga om Åke personal i Bullaren och önskar dem lycka till :!:

Nu ska jag inte kapa denna tråd mer och ser fram emot när någon annan hoppar in efter att investerat i Woodtiger :smile:

Avatar Fallback

Re: Woodtiger - Lägesrapport...

JF  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#373824
sundelius skrev:Det blev en begagnad Malwa istället men jag tror och hoppas att det finns en marknad för den här maskinen :!:

Har bara gott att säga om Åke personal i Bullaren och önskar dem lycka till :!:

Nu ska jag inte kapa denna tråd mer och ser fram emot när någon annan hoppar in efter att investerat i Woodtiger :smile:

Du får såklart skapa en ny tråd:-)
Ska du ha stegmataren på Malwan eller behåller du traktorn till stegmataren?

Användarvisningsbild

Re: Woodtiger - Lägesrapport...

sundelius  
#373829
JF skrev:
sundelius skrev:Det blev en begagnad Malwa istället men jag tror och hoppas att det finns en marknad för den här maskinen :!:

Har bara gott att säga om Åke personal i Bullaren och önskar dem lycka till :!:

Nu ska jag inte kapa denna tråd mer och ser fram emot när någon annan hoppar in efter att investerat i Woodtiger :smile:

Du får såklart skapa en ny tråd:-)
Ska du ha stegmataren på Malwan eller behåller du traktorn till stegmataren?


Japp får fixa en tråd när pärlan anländer :smile:

Nu ska jag andas ut och framförallt sova på nätterna en stund innan jag tar tag i nästa steg :roll: , hoppas jag har stegmatare på plats till hösten när nästa huggarsäsong drar igång. Traktorn är nog lite liten för aggregat så antingen blir det på Malwan eller en annan lösning jag funderar över, återkommer när det är dags

Användarvisningsbild

Re: Woodtiger - Lägesrapport...

sundelius  
#373830
Hema skrev:
sundelius skrev:Du frågar en som endast suttit i en 28 år gammal traktor :grin:
Skämt åsido så är hytten enkel men att kunna vända sig utan att föra stolar och rattar fram och tillbaka är ju underbart och allt jag begär :smile:. Komforten för en entreprenör som sitter heltid med detta är nog i underkant på den här modellen men så jag har tänkt att använda maskinen är det perfekt.
Sikten är bra men återigen jag är bara van med traktorn.
Jämfört med Tigern så är den lite trängre men stol med minispakar är ju lyx :!:

Att utrusta Woodtigern med minispakar är ju ingen omöjlighet, bara en kostnadsfråga. :)


Woodtigern går att få med minispakar nu enligt säljaren

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).