halvproffs skrev:Alias
valtra a 72 skrev:Nu blev man riktigt avundsjuk , var på en visning av malwa i Ekträsk i höstas och man blev imponerad av maskinen som var en 560 combimaskin.Tog ca en halvtimme att byta mellan skotare och skördare.Verkade var riktigt smidig i skogen.Lycka till med affären.
sundelius skrev:Blir provkörning av Malwan i Skene imorgon
Btw så pratade jag med Magnus på Malwa idag. Han berättade att han visat era positiva inlägg i den här tråden angående deras maskiner för dom anställda på morgonmötet
valtra a 72 skrev:Nu blev man riktigt avundsjuk , var på en visning av malwa i Ekträsk i höstas och man blev imponerad av maskinen som var en 560 combimaskin.Tog ca en halvtimme att byta mellan skotare och skördare.Verkade var riktigt smidig i skogen.Lycka till med affären.
loppan skrev:Jämförelsen Woodtiger/Malwa är väl inte helt rättvis.
Jag har en bekant som har en Woodtiger som han visserligen är nöjd med men han kör inte så många fub per säsong.
Jag upplever Woodtigern som en maskin för en själverksam med stora krav på liten miljöpåverkan men inte en maskin för entrepenör.
Utan att ha belägg för det så tror jag att det bör finnas betydligt fler timmar i Malwan innan den är slut och jag är tveksam till om det över huvud taget går att få ekonomi Woodtigern som entrepenör.
Så frågan är: Skall du ha maskin enbart för eget bruk med kanske 2-300 drifttimmar per år köp woodtiger.
Skall du köra på riktigt köp Malwa eller möjligtvis en Vimek,men där är ändå mitt val Malwa.
För min egen del så anser jag att alla alternativen är för stor investering utan hade köpt en driven kärra i 250.000 kr klassen.(om det inte är frågan om kanske 1000 tim per år då är ändå valet Malwa)
ulfgustav skrev:sundelius skrev:mrvimek skrev:Köp inte nå Beg vimek för de tar en jävla tid att få,delar och så gilla ja inte Robson driften heller och nu man ha kört en längre stund me alstorn så är man mer än nöjd och man kommer hemmmed ett leende på läpparna
Nu ser ju rullarna lite olika ut mellan Vimek och Woodtigern( rullen går i mönstret på tigern) men måste erkänna att jag är lite orolig för den biten jag med
Men Snälla nån då, robson driften på vimek maskinerna fungerar utmärkt, men kom ihåg att du måste se till att ha rätt luft tryck i däcken, har du t.ex 0,2 - 0,4 bar för lågt tryck ja då minskar hjuldiameter och därmed driftens funktion.
Jag tror faktiskt att "mrvimek" har endel att lära i det fallet, samma gälller för övrigt alla sk robsondrifter oavsett färg eller fabrikat
sundelius skrev:Tjena
Nu har jag kollat på Malwan
Skicket var väl sådär i förhållande till sina timmar, antar man kan kalla det normalt med maskin som gått hos entreprenör.
Maskinens konstruktion andas kvalitet och är verkligen lite utöver det man är van vid
Datorer och elektronik är det dock väldigt gott om .
Killen som förevisade maskinen sa att jag skulle vända på det, när jag ringer deras support är det bara att säga vad som står på displayen så kan de troligtvis tala om vad som är galet istället för att jag ska ränna runt och felsöka. Kanske är riktigt men dock krävs det en total omvändelse i min skalle för att det ska sjunka in
Tog två filmsnuttar för er skull men klarar inte att få in dom här @Fredrik Reuter, så ni får hålla tillgodo med den enda bild jag tog