Länkar

Gyttja och konstiga maskin vinklar

10 inlägg 5743 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Gyttja och konstiga maskin vinklar

The Boxer  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#16239 ta gärna en titt på det hårda livet i de djupa värmlandsskogarna

www.lobacken.com under bilder finns många bilder och nåra filmer..... :shock: 8)



   TS
Användarvisningsbild
masterchief  
#16240 Mycket intressanta bilder, speglar livet bra i skogen 8)

Avatar Fallback
dag-man  
#33963 verkar mera vara bilder från klantarslen i värmlandsskogarna tycker jag XD

Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33967 ho ho. Kul för oss men inte för dom. Riktigt ordentligt nerkörda maskiner på en del bilder.

Avatar Fallback
Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33970 Valmeten med motorn nerkörd i vattnet lär inte mått så bra.
Dock ifrågasätter jag hur sjutton man kan välta så ofta, inte helt OK.
Har i min yrkesverksamma tid endast vält två gånger, gled av en stubbe ner mot en sten i sidlut, stoppet kom snabb vilket medförde lasset välte över, inte så kul, dock gick det bra.
Andra gången så gick midjelåset sönder, detta på en Ponsse Gazelle över 250 timmar, till saken hör att maskinen stod på belagd väg och lastade av ett lass ner i slänten så vältan var under hjulnivån på skotaren.

Avatar Fallback
Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33981 Bilderna 100 - 104 visar en skotare som badar, frivilligt tycks det. Hur mår maskinerna av sådant, egentligen?

Avatar Fallback
Lobacken  
#37236
Sludent skrev:Dock ifrågasätter jag hur sjutton man kan välta så ofta, inte helt OK.

Har du kanske tänkt på att man får bilder skickade till sig? Undra bara

Användarvisningsbild
totte  
#37251 Verkar som dom hade nån idé om underjordisk verksamhet där. Men som sagt var det är ju i Värmland, ni vet väl vad som sker när en värmlänning går över gränsen till Norge? Intelligenskvoten stiger i båda länderna. 8) :D

Användarvisningsbild
The Boxer  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37286 :lol: :lol:
Nu råkar det vara på FÖLJANDE vis att: vi bor delvis i ett ingenmansland FÖR sveriges väst gräns går i glomma och norges östgräns går i klarälven :shock:

   TS
Användarvisningsbild
totte  
#37294 :shock: :shock:
Då är frågan: Vem har invaderat vem? Har vi invaderat varandra? Trodde unionen upplöstes 1905. :lol:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).