Robertberg skrev:Misstänkte att det var så med oljelocket! Men man vet ju aldrig.
Vatten går ju att fixa med en vanlig 25-liters dunk som man mekar in en slang i och ställer högt. Vi har en dunk som man manuellt pumpar upp tryck i.
Smart.
Robertberg skrev:Misstänkte att det var så med oljelocket! Men man vet ju aldrig.
Vatten går ju att fixa med en vanlig 25-liters dunk som man mekar in en slang i och ställer högt. Vi har en dunk som man manuellt pumpar upp tryck i.
JensSkoog skrev:Vet inte vad som är värst, dammet när man kapar utan vatten, eller sörjan som blir när man kylar med vatten Dammet kan man blåsa bort med tryckluft, men sörjan blir som beton 😡
Erre skrev:Ingen nyhet precis men för dom som inte sett det så är det rätt imponerande.
Byta yttre drivaxeldamask på 30 min.
Dessutom är dessa pirat bättre än orginal många gånger. För det är äkta gummi i dessa, annars skulle dom inte tåla att vidgas så extremt mycket. Har testa några andra pirat damasker och dom spricker. För mycket plast iblandat.
Edit. Första bilden kom sist!
Erre skrev:@Palms
Ja det är det momentet man tjänar in. Att inte demontera knuten. Vik den hårt och rengör, blås ur. Känn och kontrollera glapp.
Idag fick jag delar till motorkapen.
In med vevpartiet i frysen, halvorna i ugnen så faller det ihop fint.
Göt skrev:Erre skrev:@Palms
Ja det är det momentet man tjänar in. Att inte demontera knuten. Vik den hårt och rengör, blås ur. Känn och kontrollera glapp.
Idag fick jag delar till motorkapen.
In med vevpartiet i frysen, halvorna i ugnen så faller det ihop fint.
Va är det så det går till, köpt nåt kylspray någon gång men det där visste jag inte är det sant