Socialt (mer om oss)

Vad arbetar ni med?

455 inlägg 221383 visningar 116 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
dag-man  
#30910 Ska börja sista året på skogsbruksskolan sparresäter. Kör skotare när jag kan.

Elmia
Avatar Fallback
getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30947 ska börja 2 året på bygg,, hoppas kunna jobba på sommarn och vara in skogen på vintern :)

Avatar Fallback
T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33896 Utbildade mig som verkstads arbetare. Svarvning har jag jobbat med sen 1985 så man kan nog titulera sig som elitsvarvare!
Har ni något som är snesvarvat så är jag oskyldig :shock:

Avatar Fallback
Jimmy_Nilsson  
#34027 Jobbar just nu som fastighetsskötare med inriktning mot utemiljö så det blir mycket gräsklippning så här års med en större redskapsbärare (som mestadels krånglar trots att den bara har 1år på nacken) Gick plönninge skogsbruk 2000-2003 och har sedan dess hunnit med att jobba på golfbana. Kört i skogen efter orkanen Gudrun (Valta 6350 med moheda vagn) På ledig tid så händer det att jag hjälper grannen med skogsarbete (Gallring, Plantering) Längtar efter att jobba i skogen igen då jag jobbar på ett ställe som kan betrakta som ett vuxendagis

Avatar Fallback
Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34036 Mitt arbete pågår dygnet runt, är väl så det ska vara som företagare. :)

Driver idag 2 företag med helt skillda verksamhetsområden. Skogsentreprenadföretag, idag med 2 maskiner, var tidigare 5, men det är svårt med att hitta tillräckligt antal bra folk så jag har varit tvungen att dra ner på den verksamheten lite.
I detta företagen har vi även ett antal grävmaskiner så det är fullt upp bara här.

Det andra är inom IT, webbhotell/hosting närmare bestämt, så helt sysslös är man inte... ;)

Avatar Fallback
SAKO75  
#34750 Arbetar på ett företag som tillverkar industriel radiostyrning till te.x kranar, traverser, portar, lastbilar och lok. Har även konfigurerat och monterat trådlösa data-nätverk och länkar , det senaste i Aitik (imponerande åkdon där). Arbetar på service och montageavdelningen. På fritiden tillbringar jag
så mycket tid jag kan på skogsfastigheten på 38 ha.

Användarvisningsbild
Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34757 Jag har egen firma och är inhyrd på en verkstadsfirma i Vittangi där jag gör
lite av varje, snickare mekare mm.
Har jobbat sen jordbruksskolan Grans 1986 som lantbruksavbytare
och nu i kombination med ovan nämnt plus skogsjobb.

Användarvisningsbild
Skotartjejen  
#36526 Jag arbetar som skotarförare i min fars företag, sköter även bokföring och löner.

Är egentligen utbildad barnskötare från början, men den arbetsmarknaden är ju som den är.

På fritiden föder jag upp Gutefår, är också med i Kvinnliga Bilkåren (SKBR) och är placerad i hemvärnet som lastbilsförare. Ägnar mig åt mina 3 barn och sambo också.

Användarvisningsbild
Knegarn  
#36600 arbetar som jordbrukare/entreprenör! mjölkproduktion (1 delaval mjölkrobot ca 60 kor + avel) samt 4 skogsmaskiner tillsammans med min granne/kollega. Själv kör jag traktor på sommaren och skördare på vintern. Hugger kontraktsbaserat åt storaenso samt vissa leveransposter åt upm.
jobbar som bäst på en 15 ha gallring 0.07

Avatar Fallback
Huggis  
#37198 Anställd skogshuggare.

Arbetar med bokskötsel, gallrar, ljushugger, den biten. Detta görs nu året om pga efterfrågan. Hugger väl i snitt 40 meter per dag.

Innan var det mkt plantering och röjning, röjning med motorsåg (siktröjning).


På fritiden motionerar jag, blir väl ca 5-10 km i veckan, en hel del situps, armhävningar annars håller inte kroppen, ialf inte min. Fick problem med ryggen när jag stod vid en såg och bar tunga brädor.


Trivs bäst med att hugga grov bok, hmm och plantera. Är jag en jävel på det med. När jag får upp farten kan jag trycka ner 2000 barrot om det är hyffsade förhållanden. Kan säkert mer, men har inte fått plantera så mkt.

Avatar Fallback
Yanmar 1502d  
#37390 Håller på att starta eget där jag ska leva på min gård och skog på ett nytänkande sätt. Kommer med mer info när det är sjösatt och i drift. Det kan bli en upplevelse för alla :D

Avatar Fallback
kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37582 Kör skotare sedan en månad tillbaka, en Gremo 950F, innan dess körde jag timmerbil i 2.5 år.

Avatar Fallback
Nolltax AB  
#39086 Har precis lagt ett bud på en timmerkåk.
Plockas isär å forslas bort.
Vart vet jag för stunden ej dock. Tomt efterlyses.
I värsta fall får vi knöka in hela alltet i en lada i väntan på lämplig mark..

Användarvisningsbild
Valmet860.1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39119 Kör en John Deere 1110D -07 på 4000 timmar :)

Avatar Fallback
Yanmar 1502d  
#39358
Nolltax AB skrev:Har precis lagt ett bud på en timmerkåk.
Plockas isär å forslas bort.
Vart vet jag för stunden ej dock. Tomt efterlyses.
I värsta fall får vi knöka in hela alltet i en lada i väntan på lämplig mark..


Jobb?????

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).