Skojigt/Galet

Det här med vinterhalka.

5 inlägg 3198 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Det här med vinterhalka.

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#371777 http://www.hd.se/nyheter/sverige/2016/0 ... ea-bussar/

Är ni ovana vid vinter däruppe?! :D



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Det här med vinterhalka.

halvproffs  
#371814 Däruppe? Det är ju södra Sverige för Kse o Slurfi !!

Avatar Fallback

Re: Det här med vinterhalka.

elis  
#371816 Där jag bor är det ju inte "vinterhalka" vi talar om utan töväder som gett våt blankis som man halkar av bara vägen lutar lite. Brukar ta minst åtta timmar innan allt är grusat och tillåter normal trafik efter småvägarna. Större vägar här är mer lr mindre bara men jag antar att där uppe ser de större vägarna ut som våra småvägar.
Minsta promenad är ett äventyr som kan sluta hur som helst. Snökedjorna ligger på Ridern så veden hämtas i a f under säkra förhållanden. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Det här med vinterhalka.

Bax  
#371819 Vinter och vinter....
Det är det här förbannade vårvädret som kommer mitt i vintern vi är ovana vid....

Användarvisningsbild

Re: Det här med vinterhalka.

svampbob  
#371821 Jag har idag kört från Umeå till Timrå och innan jag kom ut på E4an så var det ruggigt halt.
Det var ett rejält väderomslag. Natten mot lördag var det -20 för att på dagen gå över i plus grader och värmen har fortsatt. Det skapar jobb åt sandspridare och bärgare.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).