Bilar

Hilux ångest

58 inlägg 30999 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Hilux ångest

T Landström  
#371450 Beror väl på hur länge du tänkt köra med den...?;)
Jag plockade ut en ny bil 28 dec 2006 och kört 25000 mil med den... Tror inte det va så dum affär... Borde byta nu innan alla dyra reparationer börjar trilla in...

Avatar Fallback

Re: Hilux ångest

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#371451 Hann du få en till kampanjpris? Grattis i så fall. Var in och hörde häromdagen men då var de slut. ( Som tur var :lol: )

Avatar Fallback

Re: Hilux ångest

stihl91  
#371454 Har tänkt att ha kvar den så länge som den lever och köpa en vanlig bil om ett antal år. Eventuellt skaffa en tjej med en vanlig bil. :grin: cirka får se om hiluxen är nån brudmagnet :P

   TS
Avatar Fallback

Re: Hilux ångest

stihl91  
#371458 Ja det var kampanj 189'+moms sen blev det lite mer med motorvärmare däck osv men kändes prisvärt. Går ju att få dem nästan hur dyra som helst men tror jag klarar mig bra utan allt lull lull.

Säljarna sa det att det var sista chansen på den här modellen innan nya kommer. Men den blir nog rätt mycket dyrare.

   TS
Avatar Fallback

Re: Hilux ångest

alias  
#371464 Grattis till "talibantaxin"!!!

Om de nya Hiluxarna håller ungefär samma kvalitet som de gamla så bör du ha gjort en tämligen solid affär.

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Hilux ångest

Bengt.Svensson  
#371472 Jag köpte min Hilux ny 2003 och blev bjuden 70000 plus moms häromdagen. Det ringer nån minst en gång i månaden och vill köpa bilen fast den inte är till salu. Den har funkat toppenbra, jag har bytt bromsbelägg, glödlampor, ett nållager i en kardanknut och renoverat generatorn på snart 25000 mil. Jag fyllde på ACn för ett par år sedan och den funkar fint fortfarande.

Avatar Fallback

Re: Hilux ångest

rikard_e  
#371520 Tror det är standard med någon typ av orolighet när man lägger såpass mycket pengar på något. Sånt smälter in.

Hiluxen ska ju vara bland dom bättre pickupperna i kvalitén iaf.
Hoppas du blir nöjd med den och stort grattis :grin:

Användarvisningsbild

Re: Hilux ångest

Seb macahan  
#371522
stihl91 skrev:Ja det var kampanj 189'+moms sen blev det lite mer med motorvärmare däck osv men kändes prisvärt. Går ju att få dem nästan hur dyra som helst men tror jag klarar mig bra utan allt lull lull.

Säljarna sa det att det var sista chansen på den här modellen innan nya kommer. Men den blir nog rätt mycket dyrare.


Grattis, har haft min i 14000mil nu och fick du den för 189????. Tror min kostade 320+m för 4år sedan. Robust bil. Generatorn kommer o krascha vid 13-14000 mil. Köp inte original jätte dyr. Annars håller den :grin:
Jagar du älg i Härjedalen kanske du får byta nån fjäder fram o nån drivknut. Men jag har använt min...dom går ju som stridsvagnar i Afrikas inbördeskrig. Säger ju en del.
Hade jag haft bukplåt på min hade jag sluppit byta kondensor och kylare :grin:

Avatar Fallback

Re: Hilux ångest

Hema  
#371529
stihl91 skrev:Har tänkt att ha kvar den så länge som den lever och köpa en vanlig bil om ett antal år. Eventuellt skaffa en tjej med en vanlig bil. :grin: cirka får se om hiluxen är nån brudmagnet :P

Det där tänket känner jag igen, inte alls en dum idé, lycka till!

Ja det var kampanj 189'+moms sen blev det lite mer med motorvärmare däck osv men kändes prisvärt. Går ju att få dem nästan hur dyra som helst men tror jag klarar mig bra utan allt lull lull.

Säljarna sa det att det var sista chansen på den här modellen innan nya kommer. Men den blir nog rätt mycket dyrare.

Den siste årsmodellen av en generatiionsmodell kanske inte är så het, men du slipper allt vad barnsjukdomar heter och priset verkar riktigt bra. Det är väl bara en sak som dödar Pickisar och det är rosten, så se till att va noga med rostskyddet så har du en bil som håller länge! Samt som redan tagits upp så är det iaf i dagsläget inget större problem att finna köpare. Jag hade en L200 och folk skickade sms ett halvår efter att jag hade sålt den. Afrikaexporten verkar svälja det mesta.

Avatar Fallback

Re: Hilux ångest

stihl91  
#371570 På tal om talibantaxi

   TS
Avatar Fallback

Re: Hilux ångest

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#372044 Gjorde lika före julen -12,en ny DH Hilux 2,5, du kommer att inse snart att det inte är så farligt, jag kommer ha min länge. Gav 254´ inkl, privatbil, med ett beg. lock på flak som de hade liggande på firman,el.m.v och dubbdäck,fortfarande mycket nöjd

Användarvisningsbild

Re: Hilux ångest

sundelius  
#372085 Köpte också nytt -06 men det var en King Cab har den än och planerar och ha den många år till.
Kommer ihåg att det nästan var skönt när jag backade på draget på släpet och gjorde första bucklan på bakskärmen :surp: . Före det var det lite jobbigt att ha en helt ny bil i skogen :smile:
Det viktigaste är som någon nämnde tidigare, rostskyddsbehandla din pickis :!:

Avatar Fallback

Re: Hilux ångest

stihl91  
#372279 Ja även om man köpt och ska ha bilen som en arbetsbil så känns det nog jobbigt i början.

Rostskyddsbehandling är nog bra det kostade typ 7000kr +moms men det är det nog värt om man tänker ha kvar bilen länge.

   TS
Avatar Fallback

Re: Hilux ångest

tallen100  
#372373
stihl91 skrev:
Rostskyddsbehandling är nog bra det kostade typ 7000kr +moms men det är det nog värt om man tänker ha kvar bilen länge.

Går ju att göra själv, men med tanke på vilket skitgöra det är så är det nog värt pengarna :geek:

Användarvisningsbild

Re: Hilux ångest

Peteflamingstar  
#372428 Har slutat att låta underredsbehandla bilar, spolar hellre rent under med högtryck en-två gånger i månaden. Spruta in hålrumsvätska i balkar osv kan nog vara bra men den där underredsmassan bara bildar en kaka som fukten kan komma in och trivas under.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).