Arbetskläder för skogen

Sticks i baken

18 inlägg 6164 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Sticks i baken

MagnusA  
#371377 E det bara jag som har problem med att måttbandets krok kommer mellan sätet på hjulingen och min bak? Finns det någon lösning mer än att ta av bältet varje gång? Är riktigt om nu.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Sticks i baken

T Landström  
#371379 Flytta måttbandet till hölstret för saxen/kroken?

Användarvisningsbild

Re: Sticks i baken

MagnusA  
#371382 Jag tänkte på det också men jag har hölster med plats för kilar. Tyvärr kan jag inte hänga måttbandet också där

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sticks i baken

T Landström  
#371385 Okey...

Avatar Fallback

Re: Sticks i baken

fura  
#371388 Ta av måttbandet från bältet och häng eller lägg det vid sågen.

Avatar Fallback

Re: Sticks i baken

Ferguson system  
#371389 Nøkkelring til å feste målebåndet i på ett av hullene i belte?

Användarvisningsbild

Re: Sticks i baken

MagnusA  
#371399 Nyckelring ska jag testa. E detta ett vanligt problem?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sticks i baken

Kse  
#371470 Man vänjer sig.

Användarvisningsbild

Re: Sticks i baken

MagnusA  
#371500 Hahaha

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sticks i baken

Tjita1  
#371501 Har inte sett hur dom moderna ser ut, men mitt antika EIA-band kan man vika in kroken bakåt mot fästet på.

Användarvisningsbild

Re: Sticks i baken

MagnusA  
#371503 Vika in? På mitt Husqvarna vet jag inte hur det skulle funka. Vika kan man men vika in vet jag inte. Brukade aldrig ha bälte förr utan detta e en ny grej för mig.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sticks i baken

Blue  
#371516 Jag brukar dra ut måttbandet en bit och hänga kroken i jackans dragkedja när jag flyttar bilen eller traktorn.

Avatar Fallback

Re: Sticks i baken

Hema  
#371526 Om bältet är för styvt, så att du inte kan "hålla upp" hållaren för mätbandet (innan du sätter dig), så borde du väl kunna dra ut kroken och fästa den i överkant på bältet?

Avatar Fallback

Re: Sticks i baken

pla1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#371532 Jag kan också "trycka ihop" kroken på mitt ena band. Men det blir ju ett extra moment att vika ut den igen, så jag bruka vika ut hållaren som Hema är inne på.

Avatar Fallback

Re: Sticks i baken

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#371549 Dagens I-landsproblem? :) Jag brukar också få stick i baken, kanske skall pröva något av tipsen här.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).