Socialt (mer om oss)

Dagens Mr Murphy.

57 inlägg 18102 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Dagens Mr Murphy.

halvproffs  
#371117 Armbandsklockan stod still i morse. Sen iväg till skogen och efter en timme gick sågkedjan rakt av (har aldrig hänt förr tror jag). Tog den andra sågen som inte velade gå på tomgång (suck). Efter en tank så gick den bättre iaf så det blev ett lass massa till slut. Lastade och kom halva vägen. Punka på ett fram hjul. Det bästa är ju att jag är helskinnad i alla fall och nu väntar jag på hemlagad pizza. :grin:
Tänkte på Kse som inte är ensam fiende till denne britt eller är han jänkare?



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Dagens Mr Murphy.

isteskog  
#371118 Måndag fast det är fredag, Halvproffs :wink:
Magsjuka efter pizzan vore lax på löken!
Skojar bara ....... det var en dålig dag bara ..... :wink:

Användarvisningsbild

Re: Dagens Mr Murphy.

totte  
#371135 Funkade ugnen? :mrgreen:

Murphy var amerikan, men hans egentliga bidrag till lagen kan ifrågasättas, vilket dock inte på minsta sätt påverkar lagens giltighet. https://en.wikipedia.org/wiki/Murphy's_law

Användarvisningsbild

Re: Dagens Mr Murphy.

halvproffs  
#371150 Otur igen för länken funkade inte! Pizzan blev super!!! För att inte tala om hur gott Mariestads gamla oxe smakade. Och nu har jag njutit av en whiskey så nu kan Mr M go too hell :grin:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens Mr Murphy.

totte  
#371158
halvproffs skrev:Otur igen för länken funkade inte!


:lol: Typiskt!

Verkar vara ' som ställer till det.

Användarvisningsbild

Re: Dagens Mr Murphy.

Göt  
Avatar Fallback

Re: Dagens Mr Murphy.

husqvarna_med_sthil  
#371162 Det är för obehagligt med den där lagen, speciellt när man lyckats att hyfsat hållit sig borta från dess konsekvenser, vad väntar ??

Användarvisningsbild

Re: Dagens Mr Murphy.

halvproffs  
#371163 Den funkade men min engelska är lite för dålig- :sad:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens Mr Murphy.

Göt  
#371164 allt som kan gå fel gör det

Användarvisningsbild

Re: Dagens Mr Murphy.

totte  
#371198
halvproffs skrev:Den funkade men min engelska är lite för dålig- :sad:


Det är väl i alla fall inte Murphy's fel?

Användarvisningsbild

Re: Dagens Mr Murphy.

sundelius  
#371207
halvproffs skrev:Armbandsklockan stod still i morse. Sen iväg till skogen och efter en timme gick sågkedjan rakt av (har aldrig hänt förr tror jag). Tog den andra sågen som inte velade gå på tomgång (suck). Efter en tank så gick den bättre iaf så det blev ett lass massa till slut. Lastade och kom halva vägen. Punka på ett fram hjul. Det bästa är ju att jag är helskinnad i alla fall och nu väntar jag på hemlagad pizza. :grin:
Tänkte på Kse som inte är ensam fiende till denne britt eller är han jänkare?


Lite Murphy här med...
Vaknar och ser kanon väder, packar ryggan med käk och drar.... not. Halvvägs till bilen ropar frugan -Grabben spyr :surp: .
Istället blev det VAB, på den positiva sidan är jag ikapp med bokföringen och lillgrabben är mysig när han för en gång skull är still så man får mysa lite :smile:

Avatar Fallback

Re: Sv: Dagens Mr Murphy.

DanK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#371241
sundelius skrev:
Istället blev det VAB, på den positiva sidan är jag ikapp med bokföringen och lillgrabben är mysig när han för en gång skull är still så man får mysa lite :smile:


Härligt att höra!

Avatar Fallback

Re: Dagens Mr Murphy.

Rank  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#371317 Murphy i prasksis:

Ingenting er så lett som det ser ut til.

Alt tar lengre tid enn du tror.

Hvis det er mulighet for at flere ting kan gå galt, vil den ting som vil forårsake mest skade, være den ting som går galt.

Hvis det er et tidspunkt hvor det vil være spesielt dumt at noe går galt – så vil det skje på det tidspunktet.

Hvis det er noe som ikke kan gå galt, så går det likevel galt.

Hvis det er fire måter en prosedyre kan gå galt på, og man forutser dette, så vil en femte og uforutsett måte øyeblikkelig forekomme.

Når ting blir overlatt til seg selv, vil det gå fra å være dårlig til virkelig dårlig. Ett hvert forsøk på å rette på problemet vil bare akselerer hvor fort det går fra dårlig til virkelig dårlig.

Hvis alt ser ut til å gå godt – så har man tydeligvis oversett noe.

Moder natur holder alltid med de skjulte mangler.

Ingen ting er idiotsikre; idiotene er altfor oppfinnsomme.

Når du har bestemt deg for å lage en bestemt ting, er det noe annet som må gjøres først.

Enhver løsning avler nye problemer.

Användarvisningsbild

Re: Dagens Mr Murphy.

totte  
#371332 :-BD

Det finns inget läge som är så dåligt att det inte kan vändas till en total katastrof.

Användarvisningsbild

Re: Dagens Mr Murphy.

totaya79  
#371357
totte skrev::-BD

Det finns inget läge som är så dåligt att det inte kan vändas till en total katastrof.


:lol: Amen till det!! :lol:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).