Traktorer och processorer

Bakre gaspedal Valtra 6xxx

6 inlägg 3577 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Bakre gaspedal Valtra 6xxx

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#371154 Nån som byggt om bakre gaspedalen? Omöjligt kunna nå den på ett vettigt sätt då den är så nära stolen. Blir inte bättre med huggarstövlar på.



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Bakre gaspedal Valtra 6xxx

Bentas  
#371185 Har bakre gaspedalen placerad så att jag gasar med hälen i min 6400, bekvämare så.......

Avatar Fallback

Re: Bakre gaspedal Valtra 6xxx

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#371265 Har du flyttat den då eller? I huggarstövlar fick jag inte till det med hälen. Får väl kanske börja köra i strumpor :grin:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bakre gaspedal Valtra 6xxx

rokon  
#371507
roten skrev:Har du flyttat den då eller? I huggarstövlar fick jag inte till det med hälen. Får väl kanske börja köra i strumpor :grin:

Hm, funderar på det där med fotpedal för gasen, vore det inte lättast att ordna en wireassisterad handgas istället?

Avatar Fallback

Re: Bakre gaspedal Valtra 6xxx

Bentas  
#371521 Valtras var så obekväm så jag gjorde en egen modell som är placerad närmare sitsen, har nu kört med den i 15 år.

Avatar Fallback

Re: Bakre gaspedal Valtra 6xxx

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#371953
Bentas skrev:Valtras var så obekväm så jag gjorde en egen modell som är placerad närmare sitsen, har nu kört med den i 15 år.

Du råkar inte ha nån bild på designen?

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).