Öppna kategorin

Att besöka Arbetsförmedlingen

8 inlägg 2725 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Att besöka Arbetsförmedlingen

Tjita1  
#371064 Tisdag: Via mail: "Tyvärr är din handläggare sjuk och återkommer senare under veckan."
Onsdag: Besök i disken hos AF: "Ditt ärende måste handläggas av din handläggare, och hon är fortfarande sjuk idag, men hon kommer stå i disken imorgon."
Torsdag: Besök i disken hos AF: "Din handläggare är fortfarande sjuk, men har sagt att hon kommer in imorgon, så du får återkomma då."
Fredag: Besök i disken hos AF: "Japp, din handläggare är här idag, men har fullt upp hela dagen eftersom hon har varit sjuk, och vi vågar inte störa henne. Du får återkomma på måndag."

Jag börjar mer och mer se tjusningen med att ha eget företag...



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Att besöka Arbetsförmedlingen

Fredrik Reuter  
#371070 Hmm, känns lite:

🤦‍♂️

Användarvisningsbild

Re: Att besöka Arbetsförmedlingen

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#371076 Känns skönt att de surt förvärvade skattepengarna används effektivt, not!
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Att besöka Arbetsförmedlingen

tallen100  
#371099 Dom där nötterna sitter där bara för att hålla arbetslöshets siffrorna nere (alltså dom själva), lägg ner skiten istället.
Senast redigerad av tallen100 fre 05 feb 2016, 15:28, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Att besöka Arbetsförmedlingen

Tjita1  
#371103 Arbetsgivare är iofs inte mycket bättre heller, det startade jag ju också en rant-tråd om för ett tag sedan...

Just nu känns eget företag där allt man behöver göra är att ta emot uppdrag från kunder och skicka fakturor, och inte bråka med arbetsgivare, chefer, försäkringskassa och arbetsförmedling som en dröm. Skita i starta-eget-bidrag, bara ta ut ett vanligt hederligt privatlån och starta igång företaget med "egna" medel.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Att besöka Arbetsförmedlingen

Tjita1  
#371105
tallen100 skrev:Dom där nötterna sitter där bara för att hålla arbetslöshets siffrorna nere (alltså dom själva), lägg ner skiten istället.

Inte bara dom själva. Är man anvisad aktivitet är man inte arbetslös. Sist jag var arbetslös blev jag anvisad jobbcoach. Förutom att jobbcoachen fick ett jobb, var jag helt plötsligt inte arbetslös längre i statistiken. Nu, med röd regering, är det ju ännu mer i den riktningen, aktiviteter och bidrag och ersättningar istället för arbeten. 70000 personer mindre är arbetslösa sen Löven satte sig vid rodret säger dom. Hur många av dom har faktiskt något jobb?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Att besöka Arbetsförmedlingen

rokon  
#371110 Hej Tjita sedan lång tid tillbaka så har det pratats om arbetsförmedlingen att de inte förmedlar jobb.... nu verkar de inte kunna förmedla besökstider heller.
Länkar till något som ej skall se som ett tips, mer något tänkvärt http://www.viktornord.com/privat-arbets ... er-daligt/
Däremot något som väl kan ses som ett tips har du kontaktat något bemanningsföretag det kanske är ett snabbare sätt att få erfarenhet från olika branscher?

Avatar Fallback

Re: Att besöka Arbetsförmedlingen

tallen100  
#371112
Tjita1 skrev:
tallen100 skrev:Dom där nötterna sitter där bara för att hålla arbetslöshets siffrorna nere (alltså dom själva), lägg ner skiten istället.

Inte bara dom själva. Är man anvisad aktivitet är man inte arbetslös. Sist jag var arbetslös blev jag anvisad jobbcoach. Förutom att jobbcoachen fick ett jobb, var jag helt plötsligt inte arbetslös längre i statistiken. Nu, med röd regering, är det ju ännu mer i den riktningen, aktiviteter och bidrag och ersättningar istället för arbeten. 70000 personer mindre är arbetslösa sen Löven satte sig vid rodret säger dom. Hur många av dom har faktiskt något jobb?

Skulle vara intressant om dom riktiga siffrorna visades någongång.
Skulle tro att i så fall skulle nog siffrorna vara 20% kanske mer?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).