Traktorer och processorer

Valmet 604-4 missljud koppling

4 inlägg 5064 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Valmet 604-4 missljud koppling

cappella  
#360668 Har just skaffat en Valmet 604-4. Upptäckte att där finns ett visst oljud ( lätt skrammel) när jag släpper upp kopplingen och har växeln i högläge. Ljudet försvinner direkt om jag lägger växeln i lågläge.Ljudet försvinner alltid när jag frikopplar oavsett växel. Vet någon någonting om detta? Har någon hört detta ljud tidigare? Kan detta vara tecken på något fel i växellåda/koppling? Intressant om någon har funderingar om detta. Hälsningar från Valmetbög.



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Valmet 604-4 missljud koppling

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#360884 Det verkar vara ett känt fel på dessa valmetar, ljudet kommer från växellådan. Provkörde en 604-2 med samma problem och det verkar vara samma på 502an jag har.

Avatar Fallback

Re: Valmet 604-4 missljud koppling

Edsbo  
#370500 Har en 604, har ej märkt av något missljud än. Men däremot ramlar 4wd ur väldigt lätt, tycker länkaget ser riktigt ut. Har du märkt av detta problem? Spaken sjunker som ner lite grann.

Avatar Fallback

Re: Valmet 604-4 missljud koppling

andan  
#370539 Hej,
Jag har en 604 som jag har haft under ca 6 år nu, ljudet du beskriver känner jag mkt väl igen. Har samma på min, har varit där hela tiden och har inte blivit värre, troligtvis ingen fara. En Skramlet ska skramla! :grin:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).