Socialt (mer om oss)

Vill jobba i skogen för erfarenhetens skull! Men hur???

4 inlägg 2677 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vill jobba i skogen för erfarenhetens skull! Men hur???

Henkebjörk  
#368493 Hejsan.
Jag är en kille på 20 år som är väldigt intresserad av skog och skogsbruk. Jag har jobbat i skogen på en gård som jag arbetade på heltid innan. Jag blev väldigt fäst vid skogen men tyvärr upphörde anställningen där med skogs arbetet.
Jag hade gärna velat fortsätta de intresset mest som en kul grej, jobba för erfarenheten så att säga. Alltså inte för att göra pengar.
Är det någon som har några tips hur jag ska kunna komma i kontakt med skogsägare/bönder och kunna få jobba lite med motorsåg osv som man gjorde lite mer förr. alltså inget högpresterande Accord utan bara om helger och så?
Med vänlig hälsning Henrik Johansson! :grin:



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vill jobba i skogen för erfarenhetens skull! Men hur???

Fredrik Reuter  
#368504 Hej,
En början kan vara att du skriver önskvärt område i landet du kan tänka dig.
Kanske finns det någon på skogsforum som behöver lite hjälp, man vet aldrig!

Avatar Fallback

Re: Vill jobba i skogen för erfarenhetens skull! Men hur???

husqvarna_med_sthil  
#368620 Gör som Fredrik tipsar om och berätta var i landet du befinner dig. Det finns säkert fler än jag som härjar ensam på skogen. Det jag tänker på är att i det fallet blir motorsågskortet en nödvändighet för samtliga samt man ska nog kolla vad som gäller försäkringsmässigt och ansvarsbiten om någon gör sig eller annan illa.

Användarvisningsbild

Re: Vill jobba i skogen för erfarenhetens skull! Men hur???

Henkebjörk  
#368758 Hejsan.
Tack för alla svar.
Jag befinner mig i Blekinge närmare bestämmt Karlskrona.
Jag har både A och B motorsågskörkort och kan tänka mig komplettera om det skulle behövas.
Jag har all utrustning såsom motorsåg + skyddutrustning.
Jag är inte helt ny med motorsågen heller jag har jobbat både med den och röjsåg. Men jag kan tyvärr inte mycket om skogen gällande föryngring och sortiment osv. Jag har jobbat mycket med röjningar såsom i tätorter,skogen,viltstängsel osv....

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).