Traktorer och processorer

Valmet 6400 hyttvärme

17 inlägg 10982 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Valmet 6400 hyttvärme

stegmaster  
#367108 Jag fick dra igång min 6400(2000 modell) i går i samband med snöröjning.
Det var minus -10 grader, så motorvärmen stått på 5-6 timer.
Motoren hoppar igång direkt, men jäkla va segt det var med värme.
Traktoren har helt nerisad så var nästantil omöjligt att köra, så den sto på högt tomgångsvarv ca 10min, men luften var lika kall i viftan i taket.
Mätaren hadde redan börjat kliva uppåt, men ingen värme annat en nedre viftan.
Ja skrapadet av rutan så det gick at köra, och då var det inte mange minut innan det blev rejäl värme uppe ochså.
Men då var tempmätaren helt upp var den brukar vara vid normal motortemp. (ca 1/3 uppe på skalan)
Och efter detta värmer det rejält, nästan så den inte kan vara på maks värme (och viftan på 1)even vid -10.
Min 665 som endast har värme nere värmer direkt efter start, bara av värmen som motorvärmaren gör med vattnet.
Dessutan er hytten mycket mindre i en 665, så det går mycket snabbare att bli körklar med denna.

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Valmet 6400 hyttvärme

Førland  
#367116 Velkommen i klubben med lite varme på tomgang stegmaster,når traktoren blir kjørt litt blir det t-sjorte temp :lol:

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).