Gallring

Användarträff för ägare av traktorprocessorer.

304 inlägg 94582 visningar 46 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Användarträff för ägare av traktorprocessorer.

hlb  
#364069 Erre, vi har en deal. Blir det många får vi ut och skjuta en älg och några grisar att ha i köttsoppan. Hungrig är man inte efter kolarbullar. Möjligen blir det fläderspetsad björksav att dricka, om det nu hunnit rinna till.
Var har du köpt brytblocket. Det behövs ca 5 tons till Hypron och ändå lätta att bära.

   TS
Malwa
Användarvisningsbild

Re: Användarträff för ägare av traktorprocessorer.

loppan  
#364071 Jag kommer att tänka på den miniskogsmässa som LRF avdelningen i Tådene utanför Lidköping anordnade några gånger.
Den blev till slut så stor med över tusen besökare så man valde att lägga ned den p.g.a att det blev för mycket arbete att arrangera den.
Den kallades i folkmun för minielmia.

Användarvisningsbild

Re: Användarträff för ägare av traktorprocessorer.

Erre  
#364075
hlb skrev:Erre, vi har en deal. Blir det många får vi ut och skjuta en älg och några grisar att ha i köttsoppan. Hungrig är man inte efter kolarbullar. Möjligen blir det fläderspetsad björksav att dricka, om det nu hunnit rinna till.
Var har du köpt brytblocket. Det behövs ca 5 tons till Hypron och ändå lätta att bära.

Haha. Får se om jag kan välta in en älgkalv i Kangoon. Borde gå. :wink:
Här köpte jag blocket.

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Vinschblock, block, 2T, 4T, 8T http://www.blocket.se/vi/44318951.htm

Användarvisningsbild

Re: Användarträff för ägare av traktorprocessorer.

molnia  
#364077 Nu har jag ännu inte bestämt mig för att åka på detta men jag minns att jag har läst om en deltagare här på forumet som har byggt en rullmatad processor som sitter på en liten vagn efter en minimaster om jag minns rätt. Den är ju inte så stor att ta med sig om nu ägaren är intresserad av att komma...
jag är övertygad om att många skulle vilja se den i verkligheten.

Användarvisningsbild

Re: Användarträff för ägare av traktorprocessorer.

Vesslan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#364095 Kan bidra med min handjagade Proffstrimmade Hva xpg 346!

Vesslan

Användarvisningsbild

Re: Användarträff för ägare av traktorprocessorer.

hlb  
#364097 Intressant,Vesslan.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Användarträff för ägare av traktorprocessorer.

JensSkoog  
#364214
hlb skrev:Akta dig Jens så vi inte hyr en buss eller två.

Bara att komma :-BD

Nästa träff på vedbacken hos mig är onsdags i veckan som kommer, 13. januari, kl 11.00. Blev bestämd idag :wink:
Det bjudas på skogskaffe och grillkorv och trevlig prat i härligt vinterväder, dom lovar minus 10 och molnigt :grin:

@Sundelius Nu vet du - minns du mente jag skulle gett besked förra gången :grin:

Användarvisningsbild

Re: Användarträff för ägare av traktorprocessorer.

sundelius  
#364225
JensSkoog skrev:
hlb skrev:Akta dig Jens så vi inte hyr en buss eller två.

Bara att komma :-BD

Nästa träff på vedbacken hos mig är onsdags i veckan som kommer, 13. januari, kl 11.00. Blev bestämd idag :wink:
Det bjudas på skogskaffe och grillkorv och trevlig prat i härligt vinterväder, dom lovar minus 10 och molnigt :grin:

Sundelius Nu vet du - minns du mente jag skulle gett besked förra gången :grin:


Sant men det är födelsedag för min äldste så jag väntar nog in ditt besök i Dalsland :smile:

Avatar Fallback

Re: Användarträff för ägare av traktorprocessorer.

Uffe  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#364250 Jag kommer gärna om man får!

Användarvisningsbild

Re: Användarträff för ägare av traktorprocessorer.

hlb  
#364349 Alla intresserade är välkomna, blir det för många får vi väl köra två dagar, men det sociala blir ju bättre om alla träffas samma dag.

   TS
Avatar Fallback

Re: Användarträff för ägare av traktorprocessorer.

zeetorg  
#364351 Synd att det är så långt bort annars hade jag gärna kommit.

Användarvisningsbild

Re: Användarträff för ägare av traktorprocessorer.

David81  
#364768 Vi kommer gärna oxo. Bor bara 5 km från markaryd. Vi har också en hypro 755 med en valtra 6200 twintrack.
Är nog 5 häften som är sugna.
Alltid roligt att utbyta erfarenheter.

Användarvisningsbild

Re: Användarträff för ägare av traktorprocessorer.

Torbjörn Johnsen  
#365854 Det här är verkligen ett bra initiativ hlb. Kan vi inte försöka få kontakt med varandra och kolla hur Skogsforum kan stötta en sådan här aktivitet? Skicka ett PM med din mobil så hör jag av mig. Det är ju inte så långt från Jönköping till Markaryd så jag kan ju kvista ner nån dag nästa vecka om det funkar.. Kör hårt!

Användarvisningsbild

Re: Användarträff för ägare av traktorprocessorer.

hlb  
#365941 Lyckas inte få till PM. Vill du skicka mig ett med ditt tel nr vore det bra.

   TS
Avatar Fallback

Användarträff för ägare av traktorprocessorer.

skogsterri  
#368893 Kommit något närmare i planerna om det blir någon träff? [emoji3]

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).