Motorsåg och handhållet

Husqvarna 445 e-series, Bästa Allroundsåg i test

18 inlägg 65159 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 445 e-series, Bästa Allroundsåg i test

SawTroll  
#365464
SkogsBasse skrev:Borde inte MS 251 vara Stihls motsvarande då den har 2,2 kW eller har jag missat något?

Ska handla i veckan och är väldigt kluven, vill gärna köpa svensktillverkat och iomed kampanjen priset är rejält lägre på Husqvarnan så det lutar åt den.


Du har helt rett, MS241 er en proffsag med veivhus i magnesium mm, og ikke sammenlignbar med 445.

MS241 er sammenlignbar med 543xp.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 445 e-series, Bästa Allroundsåg i test

SawTroll  
#365465 :!: For øvrig skal man være veldig forsiktig med å legge vekt på slike "tester" som det henvises til her. De er som regel høyst mangelfulle, og ofte vektlegges helt feil kriterier i forhold til behovet for den enkelte kjøper.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 445 e-series, Bästa Allroundsåg i test

Peckberg  
#365509 Ja vi har ju diskuterat denna test i en annan tråd och det var motorsågar i olika storlekar som man hade klumpat ihop i en och samma test. Resultatet av den aktuella testen är därmed ganska så tvivelaktigt. Sedan så vet väll alla att Husqvarna aldrig kommer att få dåligt betyg i en test gjord i Svensk tidning :lol: !

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).