Före och efter jobbet

Frysskåpet har lagt av... vad rekommenderas?

51 inlägg 37816 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Frysskåpet har lagt av... vad rekommenderas?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#365014 Blev omkullpratad av en försäljare, som sa att Husqvarnas skåp var de enda skåpen idag som har plåt i bak. Alla andra har papp i bak och då blir det lätt glapp.
/Niklas

   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Frysskåpet har lagt av... vad rekommenderas?

Halla Hallegårde 400  
#365030 Jobbar med att sälja vitvaror "dagligen", butiken jag jobbar i är Elkedjan ansluten. Stött på massa olika märken från billiga till dyra. Dem frys/kylar vi stött på problem med är Samsung, men dom anses vara relativt nya på den delen.

Annars gör Cylinda bra grejjer. Det vitvarumärke vi säljer mest av är Bosch.

Har du nån specifik fråga, hör av dig så försöker jag hjälpa till.

Användarvisningsbild

Re: Frysskåpet har lagt av... vad rekommenderas?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#365034 Ok! Stämmer det att Husqvarna är de ända som har plåt där bak och att de då blir stabilare än alla andra frys/kylskåp?
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Frysskåpet har lagt av... vad rekommenderas?

Halla Hallegårde 400  
#365036 Inget jag hört från nån säljare, de flesta skåp jag monterat av olika leverantörer har sett likadana ut.

Men lovar kika om vi har nått skåp inne i butiken och läsa nått produktblad.

Men som sagt inget jag fått sagt till mig rakt ut av nån säljare. Däremot har Cylinda gått ut med att deras frysboxar tål omgivande temperaturer ner till -15. Så allt nytt får vi ju höra.

Användarvisningsbild

Re: Sv: Frysskåpet har lagt av... vad rekommenderas?

Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#365059
Niking skrev:Ok! Stämmer det att Husqvarna är de ända som har plåt där bak och att de då blir stabilare än alla andra frys/kylskåp?
/Niklas

Det är alla skåp som tillverkas i Mariestad som har helsvetsat plåthölje med plåt även i ryggen. Alla andra fabriker använder plastfolie i bak.
Finns både HVA, Elux o Elektrohelios.

Magnus M

Användarvisningsbild

Re: Frysskåpet har lagt av... vad rekommenderas?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#365061 Ok! Då for den säljaren med osanning.
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: Frysskåpet har lagt av... vad rekommenderas?

axwell  
#365073
Halla Hallegårde 400 skrev:Men som sagt inget jag fått sagt till mig rakt ut av nån säljare. Däremot har Cylinda gått ut med att deras frysboxar tål omgivande temperaturer ner till -15. Så allt nytt får vi ju höra.


Så nytt är det väl inte.
I augusti 2014 hade jag en lång skriftväxling Cylindas support om hur det egentligen var med omgivningstemperaturen.
Till en början förnekade man uppgifterna om -15 C och ändrade fram/tillbaka på hemsidan flera ggr.

Cylindas fabrikstekniker påstod att det då vara flera år sedan som dom hade ändrat konstruktionen men att det inte gått upp för försäljningen att det var så, förrän augusti/september 2014.

Användarvisningsbild

Re: Sv: Frysskåpet har lagt av... vad rekommenderas?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#365217 Nu är i alla fall nytt Husqvarna kyl och frys installerade. Ska sättas igång om några timmar.

Edit: Tack för alla tips också...
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: Frysskåpet har lagt av... vad rekommenderas?

jannee  
#365234 Kommer säkert att fungera bra, ännu bättre om du tar för vana att en gång per år dra fram skåpen och DAMMSUG baksidan - jag vet att många ( de flesta) inte gör detta men livslängden kan fördubblas p.g.a. detta handhavande.

Användarvisningsbild

Re: Frysskåpet har lagt av... vad rekommenderas?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#365251 Ok! Ska försöka komma ihåg detta.
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Frysskåpet har lagt av... vad rekommenderas?

Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#365255 Niking, du får gärna återkomma med vad du tycker om funktionen i handtagen, för det ser ut som du har dom nya med ledfunktion. Tidigare var det fasta handtag med fotpedal.

Magnus M

Avatar Fallback

Re: Frysskåpet har lagt av... vad rekommenderas?

Hema  
#365275
jannee skrev:Kommer säkert att fungera bra, ännu bättre om du tar för vana att en gång per år dra fram skåpen och DAMMSUG baksidan - jag vet att många ( de flesta) inte gör detta men livslängden kan fördubblas p.g.a. detta handhavande.

Jag har gjort det några få gånger, men kostigt nog har det aldrig varit något o tala om att dammsuga, då det varit dammfritt. Undantag något smuts/skräp på golvet ibland. Enda skillnaden är att de inte stått inne i ett "skåp" typ. Kanske att ena sidan stått typ fri.

Användarvisningsbild

Re: Sv: Frysskåpet har lagt av... vad rekommenderas?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#365312
Magnus M skrev:Niking, du får gärna återkomma med vad du tycker om funktionen i handtagen, för det ser ut som du har dom nya med ledfunktion. Tidigare var det fasta handtag med fotpedal.

Magnus M


Första intrycket är positivt. Så väl skåp som handtag känns gedigna. Återstår hur de känns efter några år.
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: Frysskåpet har lagt av... vad rekommenderas?

Robertberg  
#524330 Väcker denna tråden igen.
Ska köpa nya kyl och frysskåp. 180 höga.
Vad rekommenderas nu?

Hur har det gått med dina skåp Niking?

Avatar Fallback

Re: Frysskåpet har lagt av... vad rekommenderas?

Hema  
#524336 Jag har hört/läst att frysar med automatisk avfrostning tyvärr ger kortare hållbarhet på det man fryser in. Så för stadsbo, som bara köper från butik, kanske det är kanon. Men för de som samlar bär, svamp och får viltkött kanske det är en oönskad effekt.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).