Skogsröjning

Röjning-priser!

65 inlägg 73399 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Röjning-priser!

Sedvall  
#144552 Jag tar 290kr/h, ingen rese ersättning. Dom jag röjer åt är pefc-certifierade och kräver att jag ska ha "grönt kort i röjning", nån som vet vart man kan ta det? Har kollat runt lite men hittar bara "grönt kort i skogen".

Stihl Motorsågar och Röjsågar
Avatar Fallback

Re: Röjning-priser!

Kristoffersson  
#144607 Kolla med skogs styrelsen.

Avatar Fallback

Re: Röjning-priser!

forest.  
#364377 vad tar ni per ha??

Såg en annons på blocket 280:-+ moms/ha :shock: hur går det ihop??

Avatar Fallback

Re: Sv: Röjning-priser!

hfab  
#364379
forest. skrev:vad tar ni per ha??

Såg en annons på blocket 280:-+ moms/ha :shock: hur går det ihop??
Om det var en annons från Skövde, så är det 280kr/timme. (H är timme) Lågt tim pris.

Avatar Fallback

Re: Röjning-priser!

jannee  
#364386 Utländska (oftast Letter) skogsarbetare är billiga, gör ändå ett mycket bra jobb.

Användarvisningsbild

Re: Röjning-priser!

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#364808 280:-/tim kan väl visst gå ihop! beror helt och hållet på vilka omkostnader man har i form av maskiner, levnadskostnader och hur dyr å vräkig pickup man köpt på sig mm mm! :roll:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Röjning-priser!

svampbob  
#364823 Jag fick Justitias veckobrev igår och där var det två röjfirmor i Västerbotten som hade gjort konkurs.

Användarvisningsbild

Re: Röjning-priser!

Peteflamingstar  
#364826
Huggarn skrev:280:-/tim kan väl visst gå ihop! beror helt och hållet på vilka omkostnader man har i form av maskiner, levnadskostnader och hur dyr å vräkig pickup man köpt på sig mm mm! :roll:


Visst går det kanske runt, men räkna bort kostnader för t.ex. bränsle, resa, arbetskläder, försäkringar, pensionsavsättning, semester, skatt, egenavgifter och du landar får en nettolön på dryga hundringen. Försök locka nytt folk till skogen på de villkoren när de kan stå inomhus och tjäna mycket mer utan ansträngning.

Avatar Fallback

Re: Sv: Röjning-priser!

hfab  
#364831
svampbob skrev:Jag fick Justitias veckobrev igår och där var det två röjfirmor i Västerbotten som hade gjort konkurs.

Vilka?

Användarvisningsbild

Re: Röjning-priser!

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#364833 Jamen nu var det ju inte andra jobb vi diskuterade! eller hur? så dom som inte får röjningen att gå ihop får väl helt enkelt antingen försöka förhandla till en bättre ersättning, och/eller minska sina kostnader, eller ta sig ett bättre betalt jobb inomhus som du säger! hur lätt det nu är att bara hitta ett sånt jobb hux flux? vill man INTE göra detta så ska man sluta gnälla! :wink:

   TS
Avatar Fallback

Re: Röjning-priser!

hfab  
#364835 Nu var det ju tal om 280kr per HEKTAR!
Att det går runt på 280 per timme är inte helt ovanligt

Användarvisningsbild

Re: Röjning-priser!

T Landström  
#364840 Om det är denna annonsen ni diskuterar så tolkar jag det som om det rör sig om 280sek/timme

http://www.blocket.se/skaraborg/Skogsrojning_Tradfallning_63599395.htm?ca=16&w=3

Användarvisningsbild

Re: Röjning-priser!

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#364841 Behövs inte tolkas! det står ju i klartext att det rör sig om timpenning! :???:

   TS
Avatar Fallback

Re: Sv: Röjning-priser!

hfab  
#364843
forest. skrev:vad tar ni per ha??

Såg en annons på blocket 280:-+ moms/ha :shock: hur går det ihop??

Avatar Fallback

Re: Sv: Röjning-priser!

hfab  
#364846
forest. skrev:vad tar ni per ha??

Såg en annons på blocket 280:-+ moms/ha :shock: hur går det ihop??
Frågan var om det gick ihop med 280 kr/hektar
I annonse står det 280kr/timme

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).