Föryngring

Planteringsrör för kort

7 inlägg 3478 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Planteringsrör för kort

lundqvist.r  
#364338 Om allt går som jag vill kommer plantering till våren att göras tillsammans med min fru. Haken är bara att hon är kort, en tvärhand hög. Eller rättare sagt 150 cm. Och ett normalt planteringsrör är för långt för henne. Några förslag på hur jag hittar rör som passar? Eller är det så att det blir lättare med barrotsplantor?



   TS
Arevo
Avatar Fallback

Re: Planteringsrör för kort

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#364341 Spelar det någon roll? Hon ska trampa ner röret i backen med fotsteget och inte försöka pressa ner det med handtagen.

Användarvisningsbild

Re: Planteringsrör för kort

JensSkoog  
#364370 Om det känns obekvämt måste du finna en väg ur det :wink:
Vet inte vad typ planteringsrör ni använder eller vad som ska planteras, men
om du inte finner något rör som passar, så borde det ju gå att tilpassa genom lite
kreativ kapning och svetsning :grin:

Avatar Fallback

Re: Planteringsrör för kort

jannee  
#364374 Röret är INTE för kort, ALLT hänger på viljan. Min grabb var inte mer än 9 år när han var tvingad att hjälpa till med att sätta plantor. Gick visserligen inte så fort men de tog sig i alla fall.
Köp ett borr och låt kvinnan sätta några barrotsplantor, snart byter hon till röret och sätter täckrot :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Planteringsrör för kort

Göt  
#364423 hålpipa kan vara ett alternativ när man planterar tycker att det fungerar fast jag är 179

Användarvisningsbild

Re: Planteringsrör för kort

Kse  
#364705 Vet inte om det finns någon kortare modell av planteringsrör.
Men det går ju såklar att korta ett rör om man är lite händig, betydligt enklare än att skaffa en längre fru iaf. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Planteringsrör för kort

JensSkoog  
#364720
Kse skrev: , betydligt enklare än att skaffa en längre fru iaf. :wink:

:)) :)) Nej, det är som med sågar. Man holler sig till det man känner och liter på :wink:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).