Socialt (mer om oss)

Sova

11 inlägg 4428 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Sova

svampbob  
#363983 Jag har sedan i somras haft ett band runt handleden och det där bandet håller reda på väldigt mycket bl.a. Hur mycket och hur jag sover. Jag vet t.ex. att om jag sover utan alarm ställt så vaknar jag efter 7 timmar. Nu när det har varit långledigt över helgerna och jag var i skogen varje dag så behövde jag plötsligt sova drygt 9 timmar per natt. Nu har jag haft några hotellnätter och genast är det 7 timmar igen.

Jag förmodar att jag inte är den enda som behöver sova efter skogen.



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Sova

trollbacken  
#363988

Avatar Fallback

Re: Sova

rikard_e  
#364323 Vad är det för band?

Användarvisningsbild

Re: Sova

svampbob  
#364327
rikard_e skrev:Vad är det för band?


Jag kör med nya Sony SmartBand med pulsmätare.

Den funkar bra och appen till ger en massa information både bra och mindre nödvändig.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sova

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#364376 Kommer mycket av den varan nu, av varierande kvalitet. DC Rainmaker http://www.dcrainmaker.com/ brukar veta vad som gäller på den fronten.
/Niklas
Senast redigerad av Niking lör 09 jan 2016, 22:21, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Sova

svampbob  
#364533
Niking skrev:Kommer mycket av den varan nu, av varierande kvalitet. Dc Rainmaker brukar veta vad som gäller på den fronten.
/Niklas


Ja läser man tester så inser man snabbt att detta är ett nytt och omoget område.

Men utan mitt arband så hade jag inte vetat att om jag gör fem timmar effektiv tid om dagen i skogen så kostar det mig två extra timmar av sömn/vila :surp:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sova

Kse  
#364704 Vilken tur att utvecklingen går framåt.
Men sitter det inte en inbyggd mekanism i kroppen som talar om för oss att vi måste sova? :wink:

Användarvisningsbild

Re: Sova

JensSkoog  
#364917
Kse skrev:Vilken tur att utvecklingen går framåt.
Men sitter det inte en inbyggd mekanism i kroppen som talar om för oss att vi måste sova? :wink:

Det gör det nog, och men den körs ner i stövlarna av mekanismen i huvudet som "ska bara", åtminstone i mitt huvud :mrgreen:
Men det hade varit intressant att prova en sådan pryl :wink:
@svampbob Registrerar den even om du vaknar på natten och drar i från halvtimmen när man pinkar och senn kollar om det finns något nytt på Skogsforum?

Användarvisningsbild

Re: Sova

svampbob  
#364924
JensSkoog skrev:
Kse skrev:Vilken tur att utvecklingen går framåt.
Men sitter det inte en inbyggd mekanism i kroppen som talar om för oss att vi måste sova? :wink:

Det gör det nog, och men den körs ner i stövlarna av mekanismen i huvudet som "ska bara", åtminstone i mitt huvud :mrgreen:
Men det hade varit intressant att prova en sådan pryl :wink:
svampbob Registrerar den even om du vaknar på natten och drar i från halvtimmen när man pinkar och senn kollar om det finns något nytt på Skogsforum?


Ja den loggar hela tiden så jag om jag har varit uppe och tagit en macka. Visar och djup och lätt sömn. Har jag sovit gott så har jag fått ihop 3 timmars djupsömn. Pulsen loggas också dygnet runt. När jag blev riktigt förkyld så steg vilopulsen 4 slag. Ja man blir lite yr av all info.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sova

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#364925 Jo, mycket data blir det. Frågan är ju hur stor nytta man har av denna data.

Sedan har ju de flesta tillverkarna weblagring och då är det ju också frågan om fler än du får tillgång till denna data. Dessa data är ju en guldgruva för t.ex. försäkringsbolag, banker, potentiella arbetsgivare etc.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Sova

Hema  
#365331 För att spinna vidare så kan de få ut en del data bara hur mycket el vi förbrukar, då elmätaren skickar info kontinuerligt. Med smarta program kan man lära sig vad som sätts på och vad som stängs av och sedan.. jaha nu gick han nog o la sig för förbrukningen sjönk drastiskt nu kl 01:00 o så ska han upp 05:30. Ja det blir inte mycket sömn för honom. ja bara fantasin sätter gränser.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).