ATV och UTV i skogen

Spacers

9 inlägg 3468 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Spacers

BM Buster  
#362633 Kör ni med spacers när ni har kedjor på era maskiner. Om ni gör det har ni både fram o bak och hur mycket har ni breddat
maskinen.
Är det någon större skillnad på bultspacers och hela plattor rent funktionellt? :shock:



   TS
ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Spacers

weldion  
#362639 Jag kör med 1"-spacers fram och bak på min Yamaha Grizzly. Kör dock inte med kätting på hjulen utan satte dit spacers för att få en mer stabil maskin. Väldigt nöjd med maskinens egenskaper efter monteringen. Personligen så skulle jag inte satsa på bultspacers utan köpa riktiga spacers som anligger mot hela fälgens kontaktyta. Känns som det fördelar krafterna mer jämt.
Beställde mina spacers från USA på Ebay. Betydligt billigare än Yamahas egna.

Avatar Fallback

Re: Spacers

Qkeeper  
#363092 Kör med spaceerplattor bak på 38mm och bultspacers fram på 38mm och det har hållt ihop och fungerat bra. Spårar också bättre med de flesta vagnar.

Användarvisningsbild

Re: Spacers

anersimyra  
#363130 1" rostfria spacerbultar runt om på min ovanligt tunga potatis 800. Jag var skeptisk till bultar innan jag fick reda på att tävlingsmaskiner kör cross med bultar på 3" och däröver. Jag kör dessutom med " stelopererad " bakaxel och hydraulvagn. Men snåla inte, köp de dyraste.. :-BD

Avatar Fallback

Re: Spacers

BM Buster  
#363156 :-BD Jag kör en Grizzly 700 och om jag fattar galoppen så år det ingen skillnad på bult o massiva spacers(annat än priset kanske)!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Spacers

anersimyra  
#363159 Ingen praktisk skillnad i vart fall.. \M/
Senast redigerad av anersimyra ons 06 jan 2016, 11:11, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Spacers

BM Buster  
#363217 :-BD Tack för upplysningen,blir väl till att göra en beställning på en uppsättning å bredda hjulingen. Sen blir väl nästa inköp en uppsättning skärmbreddare kan jag tänka.
1452072789_003.jpg

   TS
Användarvisningsbild

Re: Spacers

anersimyra  
#363225 Skärmbreddarna hjälper något men inte helt... :shock:

Avatar Fallback

Re: Spacers

Skogen i boden  
#363229 Har bara fram för att säkerställa frigång med kedjor på

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).