ATV och UTV i skogen

Motorsågslåda till ATV

52 inlägg 52918 visningar 19 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Motorsågslåda till ATV

BM Buster  
#363083 :-BD Snyggt jobbat! Ser ut att vara en rejäl koffert du har fått att sätta på hjulingen. \M/

ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Motorsågslåda till ATV

totaya79  
#363256 Praktiskt och snyggt. :-BD

Användarvisningsbild

Re: Motorsågslåda till ATV

Mats Nilsson  
#364398
1452360343_20160109_143312.jpg

Nu är lådan provad i skogen och jag blev mycket nöjd. Kanske inte världens snyggaste men mycket funktionell. Låda är fastsatt med en plyfa bit under lådan som skruvats under pakethållaren. Sitter kanon. Lådan är fylld med Hva 550 xpgT och 372 xpg, kilar, handklubba, bälte, hjälm, dunk, brytjärn.

Användarvisningsbild

Re: Motorsågslåda till ATV

Humlas  
#387414 Händige sonen har byggt ihop en låda efter känd förebild. Trevlig överraskning.

Avatar Fallback

Re: Motorsågslåda till ATV

JPW  
#387422 Gjorde en låda till svärfars Arkiska katt för ett par år sedan. Främsta kraven var att bredden skulle vara tillräcklig för en motorsåg och höjden för två bärhinkar. Men den blev opraktiskt hög, på gränsen till bulkig.

Formplywood är lite av en favorit!

1460740943_img_0311.jpg


1460741437_img_0328_copy.jpg

Avatar Fallback

Re: Motorsågslåda till ATV

Henrik O  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#404771
Viltvård skrev:Igår avslutades projekt "ful-låda" . Borrade å skruvade ihop motorsågshållarna samt kapade gängad stång och rör till handtagen. Det blev samma utförande som den kända tillverkarens låda. Ingen customisering i form av redskapshållare eller dylikt. Kör ett tag med denna "prototyp" nästa lådbygge får bli mer redskapsanpassad. Jag kallar den av skäl som jag inte vidare vill gå in på för Evarydslådan. En vagnsbult saknades igår så jag får köpa en å sätta dit annars är den helt färdig. Nog pratat, här kommer bilderna. Hoppas ni har fått ut nåt av det här projektet, om inte ...



Vi är nog många på detta forum som skulle vara oerhört tacksamma om du kunde rita av mallarna på papper och scanna in. Altrrnativt skicka papper till nån med möjlighet.
Hursomhelst supersnyggt arbete!!

Avatar Fallback

Re: Motorsågslåda till ATV

stektlök  
#404798 Byggde ut min prototyplåda som funkat bra ett par år. Jag tyckte det var dumt att inte jag kunde ställa stora baljan i lådan.
Det blev till att bredda den lite. Samtidigt blev den lite smalare längst fram. Jag skarva på lite bara och nu är konstruktionen lite svagare men det löser jag i framtiden :mrgreen:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).