Skördare

Eco Log Nyheter Volvo Penta motorer

35 inlägg 23009 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Eco Log Nyheter...?

novis??  
#362618 951 drar 5.76 % adblue enligt maxifleet

Avatar Fallback

Re: Eco Log Nyheter...?

mummelman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#363862 Nya huvar ny motor och nytt datasystem ska det vara i stora drag, källan jag pratade med ville inte avslöja mer.
Merca motorn är utbytt mot något annat. Om det är bra eller anus vet jag faktiskt inte.
De nya 564:orna har haft en hel del motorstrul med den nya mercan (om934), men den är ju 4cylindrig.
Om det är det som ligger bakom eller om de hittat något snålare.
Ska hur som helst bli spännande att se vad det är.

Avatar Fallback

Re: Eco Log Nyheter...?

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#363912
novis?? skrev:951 drar 5.76 % adblue enligt maxifleet


Så i runda slängar ca 1liter/timme?

Avatar Fallback

Sv: Eco Log Nyheter...?

jelu777  
#363925 har hört lösa rykten om att det ska vara volvo penta motorer i nya eco log maskinerna..........

Användarvisningsbild

Re: Eco Log Nyheter...?

Fredrik Reuter  
#363951 Hej,
Skulle detta rykte stämma så är det stort!
Visserligen ska det ju finnas en Volvo Penta i Sveaskogs nya 50-tonsdrivare Timberpro men blir det i seriemaskiner så är det riktigt intressant!

Bevakar! Vill du också bevaka, klicka på ikonen med ögat som finns till höger i toppen av tråden. Då får du ett mail vid uppdateringar i tråden.

Avatar Fallback

Re: Eco Log Nyheter...?

burrys  
#364012 kör scorpion 50 liter ad blue i veckan räcker inte! kör skift 06.00-24.00 må- fr

Användarvisningsbild

Re: Eco Log Nyheter...?

Fredrik Reuter  
#368738 Det blev Volvo Penta i Eco Log!


Användarvisningsbild

Re: Eco Log Nyheter Volvo Penta motorer

Torbjörn Johnsen  
#368752 Här är Volvo Pentas pressinfo:
http://www.volvopenta.com/volvopenta/se ... uage=sv-se

Användarvisningsbild

Eco Log Nyheter Volvo Penta motorer

Torbjörn Johnsen  
#368753 Den nya maskinserien med Volvomotorer lanseras under EcoLogs återförsäljarträff i april och visas på mässa första gången på tyska KwF i juni.

Användarvisningsbild

Re: Eco Log Nyheter Volvo Penta motorer

Torbjörn Johnsen  
#368915 Någon som har koll på när det senast monterades Volvomotorer i svenska skogsmaskiner? Hur länge sen kan det vara och i vilken maskin satt den då?

Avatar Fallback

Re: Eco Log Nyheter Volvo Penta motorer

tallen100  
#368916 det satt väl Volvo i FMG 280 master tror jag... och kanske i Timberjack 1840? men är inte säker....

Användarvisningsbild

Re: Eco Log Nyheter Volvo Penta motorer

skogsjan695xl  
#368917 Inte en svensk maskin dock. Men sitter det inte Volvo penta i timberpron som sveaskog eller om det var sca?
Annars var det volvo motor i valmet maskiner. Kan det varit runt 94a.

Avatar Fallback

Re: Eco Log Nyheter Volvo Penta motorer

tallen100  
#368923
skogsjan695xl skrev:Annars var det volvo motor i valmet maskiner. Kan det varit runt 94a.

Ja skulle tro att Kse har Volvo motor i markberedaren i alla fall från början.

Användarvisningsbild

Re: Eco Log Nyheter Volvo Penta motorer

Kse  
#368937
tallen100 skrev:
skogsjan695xl skrev:Annars var det volvo motor i valmet maskiner. Kan det varit runt 94a.

Ja skulle tro att Kse har Volvo motor i markberedaren i alla fall från början.

Sitter mycket riktigt en Pentamotor i 902:an så en bit inpå -90 talet fanns iaf. Volvo i skogsmaskiner.
Fick för mig att det satt en Volvomotor i El Forest men det var ju en Deutz, blandar kanske ihop det med rycktet om att Volvo var intreserade att köpa konceptet.

Användarvisningsbild

Re: Eco Log Nyheter Volvo Penta motorer

Fredrik Reuter  
#368949
tallen100 skrev:det satt väl Volvo i FMG 280 master tror jag... och kanske i Timberjack 1840? men är inte säker....


Detta har jag också för mig, TD71 kanske?
Hörde också igår att samma motor (TD71) satt i Lokomo 933.

Men Valmetarna ovan kanske var allra senast med Volvo motorer då?

Ja, förutom TimberPron som Sveaskog har. Men om jag förstått det hela rätt så är det en konceptmaskin och Volvomotorn installerad som prov.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).