Skördare

Valmet maxidator

6 inlägg 3437 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Valmet maxidator

Cederblad  
#361122 Hej
Min maxidator startar inte som den ska, det blir vita ränder i hela skärmen.

Det hände även i höstas men då löste jag det genom att ladda batterierna men nu har det inte hjälpt och jag har även köpt nya men det hjälper inte heller.

Är det någon som har ett bra föralag, jag kan inget om skördare så är det någon nära Vetlanda som kan hjälpa mig så vore det jätte snällt, betalar självklart



   TS
Användarvisningsbild

Re: Valmet maxidator

Cederblad  
#361992 Hej

Nu har jag fått igång datorn men nu startar inte tangentbordet.
Någon som har något förslag?

   TS
Avatar Fallback

Re: Valmet maxidator

Blivande snickare  
#362006 Hej!
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig men du kanske kan hjälpa nån annan om du berättar hur du fick i gång datorn igen! :)
Tack!

Användarvisningsbild

Re: Valmet maxidator

Cederblad  
#362943 Nu är nästan allt löst,
Hittade lösa kablar inne i datorn,
Nu är det bara musen som inte går men med tangentbordet kan jag lösa det jag behöver.

Nu har jag nästa problem och det är att när jag försöker fälla eller använda kapen så sägar den bara in några cm och typ slirar med kedjan, alltså kedjan snurrar men vill inte såga igenom, börjar ryka massa.

Kedjan är slipad och sitter rätt, svärdet är rakt.

Är det fel på någon kolv eller hur pressas svärdet igenom??

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valmet maxidator

0470  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#363027 Kan hända kedjan är slipad men den är inte vass. Byt kedja så har du löst problemet!

Avatar Fallback

Re: Valmet maxidator

Kjerrman  
#363435 Låter som snedslipad kedja eller rejält sten körd.. Vad har du för årsmodell på maskinen...jag själv kan´reta mig på Maxi datorn allt som oftast seg i starten som tusan.... min 05:a

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).