Socialt (mer om oss)

Filmen vi gillade!

105 inlägg 41395 visningar 17 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Filmen vi gillade!

tallen100  
#361496
Hammaren skrev:
JörgenO skrev:
Hammaren skrev:Lite filmkuriosa, jag har varit på militärövning vid fäboden som Fäbodjäntan spelades in! :lol:


Hoppades ni tackade nej om de bjöd på falukorv :P

Hade ingen koll på vad trossen lagade för mat åt oss. :???:

:lol: Kanske åt Hammaren upp den berömda troligen mest kända falukorven i hela Sverige :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Filmen vi gillade!

anersimyra  
#361513 Tackat bestämt nej till falukorv gjorde jag och två arbetskamrater någon gång i mitten på åttiotalet. Vi var två dykare, vår chef och en trålarskeppare som hyrts in av SMHI för att lägga ut mätutrustning vid fyren Gustav Dahlen. Jag, den andre dykaren och skepparen stod i styrhytten och värmde oss efter avslutat arbete, sjögången var svår varför vi nödgades hålla i oss. Ute på däck varsnar vi att chefen går mot relingen för att pissa, med en hand på relingen lyckas han till sist att få fram kuken och börja pissa. Plötsligt kommer en riktig överhalning som får honom att förlora balansen, stapplande baklänges griper han med hela näven hårt runt kuken för att hindra den att åter slinka in i overallen. Opissad som han var slår strålar av gubbpiss ut mellan samtliga fingerleder. Efter förättat tarv slår han med några snabba slag i luften pisset ur näven. På väg över däck mot styrhytten langar han plötsligt fram en falukorvsring ur overallsfickan, ståendes i hyttdörren skär han flinande bitar ur korven och bjuder med generositet i blicken. Han kan inte begripa hur en hungrig skeppare och två förväntat ännu hungriga dykare nekar det som bjuds...sjön suger ju, säger han.. :shock:

Användarvisningsbild

Re: Filmen vi gillade!

Hammaren  
#361520 :lol: Kanske åt Hammaren upp den berömda troligen mest kända falukorven i hela Sverige :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:[/quote]
Jag var där 89 och filmen spelades in 78, så det kan väl stämma, man fick ju alltid gammal mat i lumpen! :lol:

Avatar Fallback

Re: Filmen vi gillade!

tallen100  
#361548 Den gjorde nog illa åt falukorv försäljningen den filmen, om den nu skulle ätas förstås :mrgreen: :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Filmen vi gillade!

machonisti  
#361716 Nu är det Ivanhoe som gäller!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Filmen vi gillade!

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#361718
machonisti skrev:Nu är det Ivanhoe som gäller!


Japp. Men barnen vill hellre spela spel. :???:

Avatar Fallback

Re: Filmen vi gillade!

husqvarna_med_sthil  
#361727
Vedmaskin skrev:
machonisti skrev:Nu är det Ivanhoe som gäller!


Japp. Men barnen vill hellre spela spel. :???:


Samma här fast snarare barnfilm. Just nu är det smurfarna, inte så tokigt det heller.

Användarvisningsbild

Re: Filmen vi gillade!

Erre  
#361730 Ska börja om med bourne filmerna. Första ikväll å dom andra två i helgen.

Avatar Fallback

Re: Sv: Filmen vi gillade!

Blivande snickare  
#361735
Erre skrev:Ska börja om med bourne filmerna. Första ikväll å dom andra två i helgen.

Riktigt bra filmer!
Finns några riktiga hårresar scener Legacy :D

Användarvisningsbild

Re: Sv: Filmen vi gillade!

Erre  
#361739
Blivande snickare skrev:
Erre skrev:Ska börja om med bourne filmerna. Första ikväll å dom andra två i helgen.

Riktigt bra filmer!
Finns några riktiga hårresar scener Legacy :D

Ja jag gillar dom.

Sen får det bli äldre klassiker framöver. Die Hard och dödligt vapen filmerna. :smile:

Avatar Fallback

Re: Sv: Filmen vi gillade!

Blivande snickare  
#361740
Erre skrev:
Blivande snickare skrev:
Erre skrev:Ska börja om med bourne filmerna. Första ikväll å dom andra två i helgen.

Riktigt bra filmer!
Finns några riktiga hårresar scener Legacy :D

Ja jag gillar dom.

Sen får det bli äldre klassiker framöver. Die Hard och dödligt vapen filmerna. :smile:

Du har smak för filmer min herre! :D

Avatar Fallback

Re: Filmen vi gillade!

Hema  
#362061 The Big Short, ny film som handlar om tiden före 2008-krisen på Wall Street med bland annat Christian Bale (Batman) och Brad Pitt. Tycker den var bra, visar bl.a. hur sjuk banksektorn är.

Användarvisningsbild

Re: Filmen vi gillade!

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#362163
johan eriksson skrev:Favourite movies

1. Gone With The Wind
2. E.T.
3. Beverly Hills Cop
4. Star Wars
5. Forrest Gump
6. The Good, The Bad, and the Ugly
7. Jaws
8. Grease
9. The Joy of Anal Sex With A Goat
10. Casablanca

Håller nästan med. 1:an är given, sedan borde 10:an placeras trea.

Användarvisningsbild

Re: Filmen vi gillade!

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#362331 Top Gun på 4:an. En fin rulle. \M/

Användarvisningsbild

Re: Filmen vi gillade!

machonisti  
#376984 Uppvaknande film på tvåan ikväll...

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).