Socialt (mer om oss)

Skogslooken 2015/16

132 inlägg 42340 visningar 23 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Skogslooken 2015/16

anersimyra  
#360603 Praktiskt med lunchen hängande frusen intill truten.. :-BD

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Skogslooken 2015/16

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#360783 Och hur det är det med oss som varken har skägg eller mustasch :?: Vågar vi visa oss som "skogsarbetare" :?:

Användarvisningsbild

Re: Skogslooken 2015/16

JensSkoog  
#360788
th skrev:Och hur det är det med oss som varken har skägg eller mustasch :?: Vågar vi visa oss som "skogsarbetare" :?:

Just nu har det ju blivit oerhörda mängder tomtskägg till övers efter julen i alla byar och gränder, så det skulle väl inte vara svårt att hitta ett :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: Skogslooken 2015/16

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#360815
th skrev:Och hur det är det med oss som varken har skägg eller mustasch :?: Vågar vi visa oss som "skogsarbetare" :?:


Nej, tyvärr. :ugeek:

:)

Användarvisningsbild

Re: Skogslooken 2015/16

JensSkoog  
#360854
Mangan skrev:
th skrev:Och hur det är det med oss som varken har skägg eller mustasch :?: Vågar vi visa oss som "skogsarbetare" :?:


Nej, tyvärr. :ugeek:

:)

Då får jag citera ett gammalt norskt ord: "Det som i kjøtet är bori, blir ikke bort med skjegget skori"
Looken beror ju hellre på det som strålar från innsidan, och i att man har godkända skyddkläder, hjälm och en hyfsad såg av ett bra märke - Husqvarna, Jonsered, Stihl eller Dolmar eller något riktig veteransåg, men inte av märket "happycheapsåg" från nån skitleverantör :lol: :lol:
Lite rimmfrost i mungipen, snusstripor och kåda på byxorna hjälper ochså :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Skogslooken 2015/16

axwell  
#360860
JensSkoog skrev:ch i att man har godkända skyddkläder, hjälm och en hyfsad såg av ett bra märke - Husqvarna, Jonsered, Stihl eller Dolmar eller något riktig veteransåg, men inte av märket "happycheapsåg" från nån skitleverantör :lol: :lol:
Lite rimmfrost i mungipen, snusstripor och kåda på byxorna hjälper ochså :mrgreen:


Waow, då är inte hoppet helt ute.
Får försöka låna svägerskans gamla Stihl ms026 (eller var 025 ?), kådiga byxor, beprövad hjälm, rimfrost i snorbromsen och en väderbiten uppsyn kan jag kanske få till om andan faller på.

Tvingas då gömma min bästa såg (Tanaka) och ersätta snuset med svart lakrits eller liknande. :mrgreen: :oops:

Avatar Fallback

Re: Skogslooken 2015/16

isteskog  
#360879 Skogssnorbroms!

Användarvisningsbild

Re: Skogslooken 2015/16

JensSkoog  
#360900
axwell skrev:[Waow, då är inte hoppet helt ute.
Får försöka låna svägerskans gamla Stihl ms026 (eller var 025 ?), kådiga byxor, beprövad hjälm, rimfrost i snorbromsen och en väderbiten uppsyn kan jag kanske få till om andan faller på.

Tvingas då gömma min bästa såg (Tanaka) och ersätta snuset med svart lakrits eller liknande. :mrgreen: :oops:

Ber så ödmjukt om ursäkt - glömde att ta med Tanaka - har hörd det är en bra såg :-BD

Användarvisningsbild

Re: Sv: Skogslooken 2015/16

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#361631 Så här såg jag ut idag.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Skogslooken 2015/16

mullhytting  
#362895 mullhyttingens första selfie.

Användarvisningsbild

Re: Skogslooken 2015/16

JensSkoog  
#362919 Bra skägg :wink: Nu får du gömma bort saxen i ungefär 40 år, så blir det skickliga saker :grin:

Avatar Fallback

Re: Skogslooken 2015/16

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#362941 Is i skägget :-BD !

Så här såg jag ut efter ett kvällspass:


Är besviken, vill ha mer is. Får kanske snora lite mer. ;)

Avatar Fallback

Re: Skogslooken 2015/16

isteskog  
#362951 Var du bara ute och fingick! :wink:

Avatar Fallback

Re: Skogslooken 2015/16

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#362973 Tunga ben efter att ha jobbat i skogen soluppgång till solnedgång! :D Men det blev väl en mil i alla fall.

Användarvisningsbild

Re: Skogslooken 2015/16

anersimyra  
#362977 Jens kanske kan sälja skägg på postorder till oss slätrakade stackare.. 🧠 :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).