Verkstan

Förvaring, hyllor mm i verkstaden.

37 inlägg 20014 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Förvaring, hyllor mm i verkstaden.

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#154254
Naders skrev:Hyllorna är från Jula, 150:- stycket. Rätt så rangliga ända tills man skruvat fast dem i väggen.


Går det att ändra med hyllplanen efter man fäst hyllorna i väggen?

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Förvaring, hyllor mm i verkstaden.

TheJo  
#329415 Lyfter denna tråd då jag (och antagligen flera) skulle behöva få lite bättre ordning bland alla prylar man har samlat på sig. :roll:



Detta löser man iofs lätt med armeringsjärn + gammal vattenslang.

Bild

Inte min bild.


Har ni några bra lösningar för:
motorsågar?
röjsågar?
tillbehör?
hjälmar?
osv ...

Användarvisningsbild

Re: Förvaring, hyllor mm i verkstaden.

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#329418 Finns lite tips i denna tråd viewtopic.php?f=38&t=17088
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Förvaring, hyllor mm i verkstaden.

TheJo  
#329436
Niking skrev:Finns lite tips i denna tråd viewtopic.php?f=38&t=17088
/Niklas


Tackar så mycket!

Avatar Fallback

Re: Förvaring, hyllor mm i verkstaden.

Robertberg  
#360454 Någon som har erfarenhet av Bauhaus hyllor? Är på jakt efter något stort till verkstan.
Mega, 70x240x200, 1995:-
http://www.bauhaus.se/lagerhylla-mega-200x240x70-cm.html
Xxl, 60x160x180, 1195:-
http://www.bauhaus.se/lagerhylla-xxl-60x160x180-4plan-350kg.html


Där vi har etableringen på jobbet står en riktigt fin hylla, perfekt till en verkstad. Men den var inte till salu :cry:

Användarvisningsbild

Re: Förvaring, hyllor mm i verkstaden.

totte  
#360881
Robertberg skrev:Någon som har erfarenhet av Bauhaus hyllor? Är på jakt efter något stort till verkstan.


Ser väldigt lika ut en typ av hyllor från Jula. Har några såna i mindre utförande. Som de flesta såna här plåthyllor är sidostabiliteten sådär och kräver förankring i väggen. Finns som synes ingen strävning av stativet. Rätt bökiga att montera. Men fastskruvade i vägg så är dom rätt rejäla och tål lasten bra. Ingen garanti att det är exakt samma som Bauhaus-grejorna.

Användarvisningsbild

Re: Förvaring, hyllor mm i verkstaden.

JensSkoog  
#368696 Det här är ju en bra tråd! Förvaringsrum får man aldrig nog av, och system gillas. :-BD
Jag har en vägg i carporten, som jag tänkte bara slå brädor på när jag byggde den, eftersom jag inte gillar prylar hängande över allt, men så spikrade jag på en 2"X4" på resverket som redan fanns och gjorde dörrar, och då fick jag 9 skåp som är 10" djupa, 55cm breda, og 2,20 m höga. Där finns rum för räfsor, krattor, spätt, spadar, samt alla typer småprylar och verktyg för trädgården, skidor och skridskor, bilsaker, järn och "you name it" :wink: Allt som annars skulle "stulit" vägg eller hörn i verkstaden, och systemet funkar, så even min fru finner vad hon söker :lol: :lol:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).