Bilar

Finns fyrhjulsdrivna miljöbilar?

42 inlägg 25671 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Finns fyrhjulsdrivna miljöbilar?

Hema  
#360057 Volvo XC90 hybrid (för ren batteridrift kan det väl knappats vara?), kanske något dyr.

Användarvisningsbild

Re: Finns fyrhjulsdrivna miljöbilar?

Fredrik Reuter  
#360137 Hej,
Ja, XC90 Hybrid, det vore något det...
Tror den börjar på 600.000 och går uppåt. Men lite udda att de har bensinaren T8 i hybriden, hade varit lite mer lockande med D5, men den kanske blir för svag, närmare 350hk i T8 tror jag...

Användarvisningsbild

Re: Finns fyrhjulsdrivna miljöbilar?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#360139 Nå, den där V60 jag köpt är också fyrhjulsdriven när man vill. Har diesel och el, men visst, inte så hög och litet lastutrymme.

Användarvisningsbild

Re: Finns fyrhjulsdrivna miljöbilar?

Fredrik Reuter  
#360141 Hej,
Ja, din Uvskogen tror jag blir en storsäljare. Den är mer rätt/lagom.
XC90 är ju fin och allt, men jag tycker den är lite overkill i typ allt och det speglar ju av sig på priset.

Är riktigt sugen på en V60 hybrid själv faktiskt.
Inväntar rapport! :wink:

Avatar Fallback

Re: Finns fyrhjulsdrivna miljöbilar?

Hema  
#360157
Uvskogen skrev:Nå, den där V60 jag köpt är också fyrhjulsdriven när man vill. Har diesel och el, men visst, inte så hög och litet lastutrymme.

Fick du med drag?

Användarvisningsbild

Re: Finns fyrhjulsdrivna miljöbilar?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#360161 Japp, inga problem. Valde dessutom fast drag. Har allt orderbekräftat. Drag är för mig en absolut förutsättning.

Avatar Fallback

Re: Finns fyrhjulsdrivna miljöbilar?

axwell  
#360174
Uvskogen skrev:Japp, inga problem. Valde dessutom fast drag. Har allt orderbekräftat. Drag är för mig en absolut förutsättning.


Har för mig att den tom. klarar upptill 1800 kg, beroende på k.k. behörighet, bra.

Avatar Fallback

Re: Finns fyrhjulsdrivna miljöbilar?

axwell  
#360176 Här har du en näpen liten miljöbil med 4wd(15000 kr pålägg), får dra 1000 kg.
Bäst ekonomi om du har någon "gastapp" inom rimligt avstånd.

En ingående test, det finns fler fabrikat på den här länken, Tesla bla. :roll:

http://www.gronabilister.se/tester/bilt ... -swift-cng

Avatar Fallback

Re: Finns fyrhjulsdrivna miljöbilar?

Hema  
#360211
Uvskogen skrev:Japp, inga problem. Valde dessutom fast drag. Har allt orderbekräftat. Drag är för mig en absolut förutsättning.

Gott, har hört att det kan vara lite si o så med drag till hybrid/batteribilar.

Användarvisningsbild

Re: Finns fyrhjulsdrivna miljöbilar?

Tjita1  
#365209 Finns det nån bra anledning att inte köpa en Outlande PHEV, annat än möjligen priset? Den har ju tillochmed snabbladdare nu, från och med i år, så man kan få hyfsad lönsamhet även på långresor...

Avatar Fallback

Re: Finns fyrhjulsdrivna miljöbilar?

Hema  
#365278 Hur är det med snabbladdningsstolpar uti i landet nu? Men annars är väl uppfattningen att motorn är något för liten för att kunna vara en riktig ersättare till en vanlig och då gärna vid lite mer last osv.

Avatar Fallback

Re: Finns fyrhjulsdrivna miljöbilar?

axwell  
#365288
Tjita1 skrev:Finns det nån bra anledning att inte köpa en Outlande PHEV, annat än möjligen priset? Den har ju tillochmed snabbladdare nu, från och med i år, så man kan få hyfsad lönsamhet även på långresor...


Ja, och det finns fler långtidstester......................................
http://www.expressen.se/motor/mitsubish ... -langtest/

http://www.autoexpress.co.uk/mitsubishi ... ander-phev

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).