Inomgårdsmaskiner

Bygga virkestork, container?

25 inlägg 25972 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Virkestork

carlbanan  
#191013 Varför inte en lastväxlarburk med öppningsbar sida och tak... Borde finnas billigare än skåp, isolera extra lär du ju få göra ändå...

Trejon
Avatar Fallback

Re: Virkestork

ÅsaNisse  
#191014 http://www.google.se/#hl=sv&safe=off&ou ... 80&bih=587

En googel sökning

Avatar Fallback

Re: Virkestork

niclas82  
#201211 varför inte en bygga en sån här http://www.timbergreenforestry.com/Sola ... Kilns.html
billig i uppvärmning

Avatar Fallback

Re: Virkestork

Träförädlare  
#359668 Jag körde igång min tork för 1 1/2 dygn sedan. Saunos största modell enligt tillverkaren skulle temperaturen ligga på 60 grader efter ett dygn men mitt har bara orkat upp i 40. skåpet är 1*1.6*5,5m någon som har erfarenhet av deras aggregat.

Avatar Fallback

Re: Virkestork

Träförädlare  
#359671 Borde ju gå o komma över begada aggregat från industrin som man kan köra emot en flispanna någon med erfarenhet.
Kylsläp skåp borde ju finnas på skroten.

Användarvisningsbild

Re: Virkestork

rokon  
#359714 Jag har lämpliga vagnar för virkestork liggandes i Hälsingland. De är väldigt väl byggda smidiga låga och med bra lagrade järnhjul, avsedda för enklare räls.
Har tidigare använts vid produktion av Kockums skogsmaskiner i verkstaden i Söderhamn. Om någon är intresserad.

Avatar Fallback

Re: Virkestork

Träförädlare  
#359878 låter intressant pris o plats.

Användarvisningsbild

Re: Virkestork

rokon  
#359952
Träförädlare skrev:låter intressant pris o plats.

Endast en halv mil utanför Söderhamn och jag är på plats här ännu några månader. Pris mm tar vi privat

Avatar Fallback

Re: Virkestork

Träförädlare  
#361169 Nu är min tork uppe i arbetstemp var en slinga som inte var inkopplad 74-76 grader.

Avatar Fallback

Re: Bygga virkestork, container?

Träförädlare  
#462373 är det någon som har erfarenhet av ett skåp från ett lastbilssläp som torkskåp.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).