Öppna kategorin

Lossa glödlampa i kylen.

57 inlägg 19476 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Lossa glödlampa i kylen.

Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#359571 48an är en ljusledare o har inget med belysningen att göra. Längst bak på 70 sitter en fena som löper i den U-formade sensorn i framkant på kortet. Tryckstången 70 sitter i massor med modeller men det som den påverkar har ändrats genom åren, finns olika oxå beroende på om det är elektronisk eller mekanisk termostat.

Magnus M

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Lossa glödlampa i kylen.

totte  
#359598 Ytterst cool tråd 8) God Jul Anders!

Avatar Fallback

Re: Lossa glödlampa i kylen.

elis  
#359613 Är kylen så gammal att den är värd en renovering skulle jag fortsätta den inslagna vägen. Är den inte det skulle jag leta upp något liknande denna http://www.clasohlson.com/se/LED-belysn ... r365325000 och dubbeltejpa den på lämplig plats.
God Jul

Användarvisningsbild

Re: Lossa glödlampa i kylen.

rokon  
#359619
elis skrev:Är kylen så gammal att den är värd en renovering skulle jag fortsätta den inslagna vägen. Är den inte det skulle jag leta upp något liknande denna http://www.clasohlson.com/se/LED-belysn ... r365325000 och dubbeltejpa den på lämplig plats.
God Jul

Bra förslag! Särskilt varianten med ledbelysning med rörelsesensor och batteri, bara ett litet minus att den inte fanns med kallt Ljus.
Glad Pack och så God Jul!

Användarvisningsbild

Re: Lossa glödlampa i kylen.

anersimyra  
#359657
elis skrev:Är kylen så gammal att den är värd en renovering skulle jag fortsätta den inslagna vägen. Är den inte det skulle jag leta upp något liknande denna http://www.clasohlson.com/se/LED-belysn ... r365325000 och dubbeltejpa den på lämplig plats.
God Jul
Perfekt den får det bli.. :grin: och samtidigt har jag fått en lösning på belysningsproblemet i sjöboden.. :grin:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Lossa glödlampa i kylen.

totte  
#359681 Ja då slutade tråden med en bra LED-tråd.

Avatar Fallback

Re: Lossa glödlampa i kylen.

Hugin  
#359686
totte skrev:Ja då slutade tråden med en bra LED-tråd.


... Nu har han väl LEDsnat och kan ta LEDigt så han gLED till Clas i sjön för att beLEDsagad till LEDa av olika tips från forumister köpa LED.

Användarvisningsbild

Re: Lossa glödlampa i kylen.

anersimyra  
#359690 Tack alla och god jul.. :-BD

   TS
Användarvisningsbild

Re: Lossa glödlampa i kylen.

Fredrik Reuter  
#359691 Trots trasigt ljus måste jag säga att denna tråd lyser upp julen, dynamisk så bull!

:-BD

Användarvisningsbild

Re: Lossa glödlampa i kylen.

anersimyra  
#359777 Kul sa Bill.. :-BD

   TS
Användarvisningsbild

Re: Lossa glödlampa i kylen.

anersimyra  
#359779
1450995646_image.jpeg
Kul sa Bill.. :-BD

   TS
Användarvisningsbild

Re: Lossa glödlampa i kylen.

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#360352
Bild


Spännande grejer ju, lampan på bilden ovan är en liknande den jag bytte i microvågsungen
och döm om min förvåning när den inte gick att få lös från sockeln!
Man var tvungen att skruva lös två skruvar och byta hela grejen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).