Före och efter jobbet

Jag kör i skogen, än du rå (enduro)

35 inlägg 17359 visningar 14 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Jag kör i skogen, än du rå (enduro)

totte  
#358084 Flyttad. För få hjul på de här grejorna för att passa i ATV-sektionen. 8)

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Jag kör i skogen, än du rå (enduro)

Ängagärdet  
#358088 Ser nog varken bra ut eller går fort för mig heller nu förtiden! Förmodligen skulle jag ramla lika mycket som han i filmen om inte hjärtat lämnat kroppen förr! Nöjer mig med racingolja i sågarna!

Användarvisningsbild

Re: Jag kör i skogen, än du rå (enduro)

Johan60  
#358102 Det är väl ingen riktig enduroförare som tänker så, men det finns ju faktiskt andra lägen på gashandtaget än full gas..
När man kommit upp lite i åren så är det bara att inse att man gör lättare illa sig och skador tar längre tid att läka. Men det går ju att lufsa runt i lite lugnare tempo och ändå ha ganska kul, gärna med en lättare/motorsvagare hoj, och sikta lite mer på teknisk körning än på hög fart. Då gör det inte så mycket om man klotar lite ibland :-)
Jag kör numera en ”hybrid” mellan enduro och trial, en KTM 350 Freeride som bara väger 99 kg som jag trivs väldigt bra med fr.a. i skogen och för vinterkörning på skogsvägar eller skoterspår.
http://www.ktm.com/se/freeride/freeride-3501/
Den är dessutom väldigt tyst (låg effekt + katalysatorljuddämpare) och med original trialdäck river man inte sönder marken på samma sätt som man kan göra med cross/endurodäck.

Användarvisningsbild

Re: Jag kör i skogen, än du rå (enduro)

Fredrik Reuter  
#358107 Jädrans vad skoj att vi hade så många endurokunniga! :-BD

   TS
Avatar Fallback

Re: Jag kör i skogen, än du rå (enduro)

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#358138 Kämpade tappert i endurospåren på 90-talet och körde tre GGN. Var riktigt dålig på det men har aldrig haft så roligt. :grin: Det står en Honda XR 400 i garaget som luftas någon enstaka gång.

Avatar Fallback

Re: Jag kör i skogen, än du rå (enduro)

Hema  
#358139 Imponerad av hur envis föraren är. Ger aldrig upp typ :) Imponerande och jag tycker det ser sjukt jobbigt ut, särskilt i gyttjan. Men tycker man det är för enkelt så kan man ta bort elstarten, då blir det mer manligt.. Kan va apjobbigt att kicka igång en större motor. :)

Sedan så har jag "kört" en Honda 500 2-takt en gång eller jag hängde mer med än körde. Efter 5min var det bara att kapitulera, det var för mycket helt enkelt. Samma sak sa polarna en efter en. "Det räcker nu.." :)

Användarvisningsbild

Re: Jag kör i skogen, än du rå (enduro)

Ängagärdet  
#358171 På tal om Honda cr500.
En kompis till mig skräppte vitt å brett att det var minsann inget annat än 500cc som gällde. Såg han på den där 500:an en gång, han hängde som en vimpel i styv kuling bakefter. Nästa gång han kom var det en 125:a som rullades av släpet. Han körde många år i skogen men aldrig på nått större än KTM 200! :lol:

Användarvisningsbild

Re: Jag kör i skogen, än du rå (enduro)

Vesslan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#358177
Ängagärdet skrev:Det där är en nybörjare, inget fel på ambitionsnivån dock. Jag har åkt i ett kvarts sekel, blivit några SM några gotland och ganska många ränneslätt. Mycket bra träning för hela kroppen och knoppen, dock ska man ta det lite försiktigare än han i filmen, det är lätt att knosa sig! Numera kollar jag mest till hojjen i garaget lite ibland! Sist jag var ute fick jag dra ner hojjen från en gran, så börjar inse att intresset skiftat!


Vad får dig tycka att han är nybörjare?

Vesslan
Glad motionär
(Som har egen 12km enduroslinga hemma på gården)
1450432424_img_2236.png

Användarvisningsbild

Re: Jag kör i skogen, än du rå (enduro)

Ängagärdet  
#358184 Tycker det ser osäkert ut, låg grundfart som gör att han inte reder ut vissa situationer både i sanden och där det är stenigt, å andra sidan kollade jag på ett par andra filmer han gjort och där ser det riktigt bra ut bitvis. Så någon nybörjare är han nog inte, men ingen storfräsare heller. Förresten så slår du mig med 4km! 8)

Avatar Fallback

Re: Jag kör i skogen, än du rå (enduro)

jannee  
#358214 Man bär sig inte så klantigt åt som killen med den gulröda dressen gjorde. Bättre att träna lite först så att han inte kör omkull på släta grönsväran eller träffar nästan varje träd han ser - halvblind och heltokig :grin: .
Den mannen överskattade verkligen sin skicklighet, bara turen att han inte blev allvarligt skadad. :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Jag kör i skogen, än du rå (enduro)

Vesslan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#358215 Den filmen är en sammanfattning av hans krascher under året!
Han har andra filmklipp där det går bättre!

V

Avatar Fallback

Re: Jag kör i skogen, än du rå (enduro)

agrotron  
#358266 Nån här som körde 24-timmars i strägnäs då på militär området? Är nog den roligaste tävlingen jag kört.

Användarvisningsbild

Re: Jag kör i skogen, än du rå (enduro)

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#359123 Jag har aldrig kört enduro men har varit utanför vägnätet till och från med offroadhoj, långsamt gick det och tungt blev det när man fått lyfta upp den några gånger.
Körde året runt men ibland lite väl optimistiskt, här blev det lite svettigt:
1450797645_fast_i_snoen.jpeg

Avatar Fallback

Re: Jag kör i skogen, än du rå (enduro)

Suzuki Hasse  
#359171 Honda dominator mmmm vilken rolig bus hoj har själv en sån kunde dock vara 10 hästar till så hade den varit perfekt :grin:

Användarvisningsbild

Re: Jag kör i skogen, än du rå (enduro)

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#359176 Ja den saknar jag faktiskt.
Har du en nyare Dominator, typ från 90 och framåt :)
Verkar som att de första modellerna går bättre än de senare, större snorkel på dem bla. Det finns ju lite godis till dem men nåt effektmonster blir den ju inte hur man än bär sig åt, jag tror bestämt att det kommer att fattas ca 10 hästar oavsett :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).