Socialt (mer om oss)

Musikhjälpen 2015

82 inlägg 28965 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2015

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#357917 Visst är det bra att ge en slant till något man vill ska förbättras. Men jag förstår inte varför det ska vara en tävling som handlar om vem som ger mest. :surp:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2015

Vardon  
#357929 För oss teknikfientliga går det inte att skänka via vanligt postgiro eller måste allt ske digitalt via telefon eller möjligen wywallet?

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2015

Kse  
#357938 Radiohjälpens giro är öppet alla dagar i veckan @vardon.
901950-6 och så skriver man "Musikhjälpen" på inbetalningen om man vill skänka till just denna insamling.
Det går dock inte att skänka till Skogsfroums insamling den vägen utan då är det via vår digitala insamlingsbössa. http://skog.link/XN5XI
För den som törs lita på mig eller Fredrik R så går det att föra över till oss så för vi vidare till Skogsforums insamling, skicka ett PM isf. så löser vi den biten, då kan man ju samtidigt vara med i vår utlottning.

@lfq
Tävlingsmomentet är helt enkelt till för att trigga att ge mer, företag som skänker pengar får ju goodwill och bra reklam. Hade man inte gjort ett jippo av en sådan här insamling så hade nog den totala summan inte varit särskilt hög, och det är inte helt lätt att få folk att skänka pengar även om man ber snällt.
Här följer en länk där ni kan se alla olika sätt som man som privatperson kan engagera sig i Musikhjälpen.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=6310744

Och för er som inte kan få nog av Musikhjälpen och skulle vilja vara med i glasburen, kolla in det senaste inom VR teknik och ladda hem gratisappen Svt360 och få en helt ny syn på glasburen.
http://www.svt.se/musikhjalpen/ta-plats ... l-reality/
Cool! 8)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2015

Fredrik Reuter  
#357940 Starkt jobbat av både KSE (som fixat priserna) och Sveaskog som ställer upp med ett kanonpris för den fiskesugne.
Jag tänkte skicka ut ett nyhetsbrev imorgon tillägnat Musikhjälpen, så får vi se som att det brevet får starta vår spurt.

Alla som vill vara med i utlottningen av priserna skickar PM till mig efter donation till vår bössa.
Så drar vi vinnare i samband med att Musikhjälpen avslutas.

I brevet imorgon kommer mer info om övriga priser, självklart ingår diverse kläder odyl från skogsforum.

Nu kör vi! :-BD

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2015

Fredrik Reuter  
#357945 Kan också rekommendera SVT360 appen och speciellt om man har VR-glasögon. Testade detta igår kväll och det är som att sitta som en fluga i taket, live i studion, och titta på vad man vill. En mycket udda upplevelse när man är van vanlig TV.

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2015

Vardon  
#358031
Kse skrev:Radiohjälpens giro är öppet alla dagar i veckan vardon.
901950-6 och så skriver man "Musikhjälpen" på inbetalningen om man vill skänka till just denna insamling.
Det går dock inte att skänka till Skogsfroums insamling den vägen utan då är det via vår digitala insamlingsbössa. http://skog.link/XN5XI
För den som törs lita på mig eller Fredrik R så går det att föra över till oss så för vi vidare till Skogsforums insamling, skicka ett PM isf. så löser vi den biten, då kan man ju samtidigt vara med i vår utlottning.


Tackar för detta, dock har jag försökt ta klivet över i den digitala åldern och tror jag lyckats höja summan med 500 kr. Annars får jag ta åt mig äran av någon annans bidrag.

Gillar syftet i år. Nu är det inte fel att samla in pengar till flyktingar men har varit så mycket om detta ett tag att det var skönt med något annat.

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2015

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#358037 Ja försöker, skriver "ok700Skogsforumse" men får bara till svar "vi förstår inte ditt meddelande......."
Vad gör jag för fel?

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2015

Vardon  
#358040 ska det inte bara vara ok700?

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2015

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#358041 I svarssmss jag fick stod det att jag skulle skriva hela långa meningen, provar med "Ok700" nu ......och då ficka jag inget fel svarsms i varje fall :???:

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2015

Kse  
#358044 Du måste ha ett mellanslag @uvskogen
Ok700 skogsforumse

   TS
Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2015

Vardon  
#358047 när du säger så stod det så i mitt sms men jag svarade bara ok500 och fick bekräftelse till insmalingen skogsforum. Gah kontanter kontanter...

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2015

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#358049 Nä nu törs jag inte skicka flera sms, provade med mellanslag också och fick inte svarsmail. Undrar just hur mycket jag skänkt nu?

Har provat
ok700Skogsforumse - felmeddelande
"ok700Skogsforumse" - felmeddelande
ok700 - inget svar alls
ok700 Skogsforumse - inger svar alls

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2015

Kse  
#358051 Går du in via länken till bössan och har du Wywallet?

http://skog.link/CvfnW

   TS
Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2015

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#358053 Japp via länken men har glömt installera wywallet på den nya telefonen, kanske det som gör det (fast numret är knutet till wywallet i och för sig). Kollar och provar igen. Återkommer!

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2015

Vardon  
#358057
Uvskogen skrev:Nä nu törs jag inte skicka flera sms, provade med mellanslag också och fick inte svarsmail. Undrar just hur mycket jag skänkt nu?


Jag kan stå för en omgång om det blev fel :)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).