Socialt (mer om oss)

Hundar

1170 inlägg 264879 visningar 66 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27991
HotRodFranki skrev:Kommer kallad men ej strax, född till slav är ingen tax...
Stämmer så jävla bra...


Ja, nog stämmer det allt... Farsan har en tax, hon försöker styra familjen dit hon vill, det jäkliga är ju att hon lyckas.... :lol:

   TS
Elmia
Avatar Fallback
Södergård  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#29065 Har 2 taxar. en strävhårig & en korthårig för jakt. de kan åka med i maskinerna men ser de ngt så blir det ett jäkla liv. Den korthåriga gillar räv också :wink: . har även en irländsk setter men tyvärr slängde ngr ungjäv 😈 smällare på henne när hon va valp så hon gömmer sig när det smäller. Synd / tur för dom att jag inte fick tag på dom. Ska iväg närmsta veckan & titta på ryska stövarvalpar. står mellan en sån & drever
den strävhåriga vill inte frysa om häcken

Avatar Fallback
MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#29066 vart och tingade valp igår... en 4 veckors Dansk/svensk Gårdshund.
Selma blir namnet på henne :lol:

Användarvisningsbild
totte  
#29081
MasseyFerguson skrev:vart och tingade valp igår... en 4 veckors Dansk/svensk Gårdshund.
Selma blir namnet på henne :lol:


Gratulerar! Ser ut att vara en trevlig jycke, kollade just på hemsidan för rasen. Den bör rymmas i hytten på en Ferguson :wink: .

Användarvisningsbild
Golddigger  
#35214 Här är min co-pilot som är en Tollare och hon är 4,5 mån gammal

Användarvisningsbild
Skogsluffarn  
#35249 Roligt de här med hundar... man kan förundras mkt
Själv så har har jag nu efter ca 2 år med hundköp i tankarna äntligen skaffat mig en en hund. En strh Tax vid namn "Taxi".

Hade letat och ringt runt och tingat här och där men fick aldrig ngt. Men så av ett bananskal så fick jag tag i en tik valp med mkt goda meriter på "pappret" (även om det e de som inte jagar). så nu har jag en valp på 10 veckor.

Jag förvårnas mkt över hur fort man som människa förändras av en hund. Jag e själv ungdom, körde alltid bil fort som f#n, fetsade till det på endel helger.

Men så kommen hunden.

Har börjat köra lugnare nu, man har ju ändå hunden med sig, har även tackat nej till endel av kompisarnas fester, man har ju hunden att sköta och en egen mysig hemmakväll med den.

Så hunden är nog Människans bästa vän...

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35705 hej på er alla hussar /mattar !! , äntligen efter allt tjatande så ska jag försöka
få ut en bild på min 11 år gamla kompis och trogne verkstads-partner , helt sjukt lugn hund ..hon kan ligga och sova och lyfter bara ena ögonlocket när man drämmer till med släggan :lol: :lol: ... men då har hon vart me några år också, på allsköns jävla skruvning i från -30 till + 30 grader natt /dag :wink:

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36496 hej igen , jag måste få skriva att jag tvingades ta min trogna barnvakt , och kompis till djurkliniken idag för ett värdigt avslut på vårt 11-år långa äventyr .. och upplevelser tillsammans i ur och skur , ... herregud vad det är hemskt .. jag gruvar mig att vakna imorrn ,(finns ju inte många familjemedlemmar som följer med ut t.e.x 05:00 i ur och skur MED GLÄDJE! ) det finns nog inget värre än att tvingas skiljas från en hund som varit med så länge :cry: :cry: .. men vad ska man göra , och det enda jag säger är : ni som har hundar som börjar bli till åren ..se till att utnyttja tiden maximalt .. för tomheten på denna gård kommer att vara total , ungefär som ett "saltkråkan" utan den stora vovven "båtsman" :cry: :cry:

Avatar Fallback
MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36501 Beklagar sorgen Spindeln...
Har än så länge inte behövt känna sorgen av att en så trogen följeslagare som en hund ändå är har lämnat jordelivet...
Men det är bara gilla läget att man gjorde det bästa för sin kamrat så den slapp lida...
:(

Användarvisningsbild
Fredrik Reuter  
#36502 Ja, det var tråkigt att läsa, beklagar sorgen Spindeln!

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36509 ja tack tack ... jag kan erkänna att tårarna rinner .. man är ju "en hårig j-vul " i vanliga fall ... men närmsta tiden blir nog rätt onormal .. med tanke på alla rutiner o.s.v ... man hinner jobba in en del såna på 11 år :wink:

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36514 man blir ju säkert påmind fler än en dag också när man försökt förklara för en 4årig dotter att vovven ligger och vilar för evigt ..., och ikväll påminde hon mig om att jag inte fick glömma att släppa ut vovven .. för hon måste ut och kissa :wink:..... :cry: :cry: :cry:

Användarvisningsbild
totte  
#36518 Det är bland det värsta. Vi förlorade först en, 9 år, i augusti 07, och sen sprang den andra, 3 år, framför tåget i februari. Man vet knappt hur man skall klara det, det är lika dj-t varje gång. Känner verkligen med dig Spindeln, skaffa dig en ny kompis om du kan. Vi har två nya lurviga typer och det känns bra. Men man glömmer aldrig dom gamla vännerna.

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36577
totte skrev:Det är bland det värsta. Vi förlorade först en, 9 år, i augusti 07, och sen sprang den andra, 3 år, framför tåget i februari. Man vet knappt hur man skall klara det, det är lika dj-t varje gång. Känner verkligen med dig Spindeln, skaffa dig en ny kompis om du kan. Vi har två nya lurviga typer och det känns bra. Men man glömmer aldrig dom gamla vännerna.


joh !! det är väl så... jag hade en precis likadan LANDSEER -tik före ... och hon sprang ut på vägen och blev påkörd.. men fick mest skär-skador på nosen av bilens extraljus , ..så efter veterinär besök så blev det en rakad nos och mest sårtvättning med JODOPAX i hemmet ... och veckorna gick och morrhåren och pälsen tog fart , så även jycken .... men så plötsligt blev även denna jycke tvärdålig , ...och dog i min famn i våran hall .. hon blev dock bara 3 år ... och det var j-vligt tungt .. :wink:

Användarvisningsbild
totte  
#36621 Måste berätta, vi hade en irländsk setter som klarade en kollision med tåget. Tror det var runt 95 nån gång, grannarna kom och sa att hunden blivit påkörd. Vi skulle just till att ut och leta efter banvallen, då kom han ömkligt linkande och haltande upp för vägen. For till veterinären direkt, det visade sig att han hade ett rejält skärsår i nacken, troligen från en vass sten när han landat på slänten och en jättebula på ena sidan av ryggen, troligen där han träffats. inget brutit, inga direkta skador i övrigt annat än rejält mörbultad. Ett par veckor senare så var han helt frisk och levde fram till 2004, då gav hjärtat upp vid 13 års ålder.

Huja, det är det enda trista med jyckarna, att dom är så kortlivade.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar