Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
anersimyra skrev:Japp..fjädringslås. Du kan köpa både från Avesta och Kranman, utan låsning blir hjulingen okörbar. Gör inte misstaget att montera fjädrar som håller vagn och last, i det fallet blir hjulingen okörbar utan vagn..
svampbob skrev:Jag har sagt det förut i andra trådar. Jag har kört 100-tals kubik med min Avesta utan fjäderlåsning men med gula Öhlinare till fjädrar. I skogen har jag väldigt mycket nytta av den flyttbara boggin. Håller boggin så kort så att jag har lätt bakvikt och ute på vägen flyttar jag bak boggin tills jag för ett rejält kultryck.
anersimyra skrev:svampbob skrev:Jag har sagt det förut i andra trådar. Jag har kört 100-tals kubik med min Avesta utan fjäderlåsning men med gula Öhlinare till fjädrar. I skogen har jag väldigt mycket nytta av den flyttbara boggin. Håller boggin så kort så att jag har lätt bakvikt och ute på vägen flyttar jag bak boggin tills jag för ett rejält kultryck.
Men nu har ju du en MS 38 " ditt lyllo," .. Robbans vagn är visserligen nästan en Avesta 3,4 kopia, men den har vad jag minns ett betydligt längre drag och är mycket tyngre än originalet.
Robbanhög skrev:Funderar faktiskt på att korta draget för att få bättre balans [emoji15]