Socialt (mer om oss)

Vad har ni i glaset?

3790 inlägg 744779 visningar 173 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34946
Henrik K skrev:Herre gud!!!
Det skulle jag inte göra av med på hela min livstid.....
Då finge jag ge bort det.


Självklart!! Man måste ju ha lite hemma om man får besök!!

Elmia
Användarvisningsbild
Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34947 Man kan ju inte lita enbart på Gevalia :lol:

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35103 haha! det är nog ungefär som med veden :lol: :lol: ... i filmen JÄGARNA! fäller lennart jäkel en bra kommentar när han citerar sin döda far - "kan vara bra å ha om d bli riktit kallt"

Åhh ä de inte sant så säg!! :lol:

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35348 hmm! jag misstänker att flera med mig ätit årets älgkött i olika former :wink: och just ikväll blir det ryggbiff som har legat i vitlöksmarinad och sedan puttrat i en gryta , och till det en potatisgratäng av egenodlad potatis .. , och slutligen till det : Carlsberg hof 4,2 ...
jag citerar björnen balloo i disneys "djungelboken" när denna björn ska lära mowgli att äta djungelns tillgångar :lol: KITTLAR JU DÖDSKÖNT I KISTAN JU :lol: :lol:

Avatar Fallback
1410an  
#35352 För er som gillar whisky kan jag tipsa om senaste köpet. ;)
Strathisla 12årig
Från skotska höglandet.
Den får 5 utav 5 whisky glas i betyg :)

Avatar Fallback
Jasi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35360
"spindeln" skrev:hmm! jag misstänker att flera med mig ätit årets älgkött i olika former :wink: och just ikväll blir det ryggbiff som har legat i vitlöksmarinad och sedan puttrat i en gryta , och till det en potatisgratäng av egenodlad potatis .. , och slutligen till det : Carlsberg hof 4,2 ...
jag citerar björnen balloo i disneys "djungelboken" när denna björn ska lära mowgli att äta djungelns tillgångar :lol: KITTLAR JU DÖDSKÖNT I KISTAN JU :lol: :lol:


Mitt älgkött hänger i kylboden ännu, det dog igår. Så jag nöjer mig med en Mariestad i kväll.

Användarvisningsbild
Thunborg  
#35363
"spindeln" skrev:hmm! jag misstänker att flera med mig ätit årets älgkött i olika former :wink: och just ikväll blir det ryggbiff som har legat i vitlöksmarinad och sedan puttrat i en gryta , och till det en potatisgratäng av egenodlad potatis .. , och slutligen till det : Carlsberg hof 4,2 ...
jag citerar björnen balloo i disneys "djungelboken" när denna björn ska lära mowgli att äta djungelns tillgångar :lol: KITTLAR JU DÖDSKÖNT I KISTAN JU :lol: :lol:
Faan vad det lät gott . Vi får vänta någon månad till på älgkött :( Å andra sidan blev det kokt potatis,hamburgare,brun sås och ett glas vatten till middag ikväll :? Du märker ingen avundsjuka hos mig VA :x Hoppas det smaka bra :lol:

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35365
Jasi skrev:
"spindeln" skrev:hmm! jag misstänker att flera med mig ätit årets älgkött i olika former :wink: och just ikväll blir det ryggbiff som har legat i vitlöksmarinad och sedan puttrat i en gryta , och till det en potatisgratäng av egenodlad potatis .. , och slutligen till det : Carlsberg hof 4,2 ...
jag citerar björnen balloo i disneys "djungelboken" när denna björn ska lära mowgli att äta djungelns tillgångar :lol: KITTLAR JU DÖDSKÖNT I KISTAN JU :lol: :lol:


Mitt älgkött hänger i kylboden ännu, det dog igår. Så jag nöjer mig med en Mariestad i kväll.[/quo

den som väntar på nått gott :wink: ...... jag /vi här är inga jägare , ..joh! en av mina "syrror" jagar ! ..men i övrigt inga av övriga familjen .. jag vet inte varför ? .. men helt seriöst så har jag inte tid även om jag skulle vilja , men det är ju inte fel att få en liten smakbit av jägaren :lol: ... här är det där med jakt väldigt kännsligt , så jag säger inte mer än att maten var mer än utsökt och det hade även fungerat med en mariestad :lol: :lol:

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35370
Thunborg skrev:
"spindeln" skrev:hmm! jag misstänker att flera med mig ätit årets älgkött i olika former :wink: och just ikväll blir det ryggbiff som har legat i vitlöksmarinad och sedan puttrat i en gryta , och till det en potatisgratäng av egenodlad potatis .. , och slutligen till det : Carlsberg hof 4,2 ...
jag citerar björnen balloo i disneys "djungelboken" när denna björn ska lära mowgli att äta djungelns tillgångar :lol: KITTLAR JU DÖDSKÖNT I KISTAN JU :lol: :lol:
Faan vad det lät gott . Vi får vänta någon månad till på älgkött :( Å andra sidan blev det kokt potatis,hamburgare,brun sås och ett glas vatten till middag ikväll :? Du märker ingen avundsjuka hos mig VA :x Hoppas det smaka bra :lol:


thunborg får nog " see tii o behärska siig " .. som sagt den som väntar på någe... :wink: :wink: .. det blir även här allsköns mycket folkmat / husmanskost .. oftast värmt i micro sena kvällar , inte alls bra för min hälsa?
(huvudsaken att jag hinner ner och ta ett par öl , / provköra :lol: )

Användarvisningsbild
kockums850  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35575 Detta är väl aldrig fel, oavsett tillverkaren ? 8)

Dock många, många år sedan sista droppen försvann......
(Ösa 250 E-va)

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35625 hehe! , ironiskgt nog har man handlat hos (SP maskiner ) ett antal gånger :wink: , men det har mest blivit täck jackor o .dyl som "följt med på köpet" :wink: men icke att jag fick nån "engreppsöl " :lol: :lol:

Avatar Fallback
Niklas H20  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35639 jag skulle kunna tänka mig att enbart dricka engrepsöl oavset vad den smakade bara för manets skull..

Användarvisningsbild
Lill Junior  
#36542 Igår vart Stroh rom (80%) & cola. Känns som skallen är storlek s & innehhållet är xxxxl

Användarvisningsbild
Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36570
Lill Junior skrev:Igår vart Stroh rom (80%) & cola. Känns som skallen är storlek s & innehhållet är xxxxl


Vad gäller här egentligen?? Får man köpa 80% rom och ta in?? eller är det olagligt att ta in så starkt?

Användarvisningsbild
Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36571 Idag har jag kört kolsyrat vatten och nåt mjölkglas åxå.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).