Verkstan

Service å motorvärmare på Mr. Grizzly

21 inlägg 13361 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Service å motorvärmare på Mr. Grizzly

snowmanx  
#355809 Kommer det lite snö så måste man nog ha band för att komma sig ut i skogen :mrgreen:


   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Service å motorvärmare på Mr. Grizzly

traktorz  
#355992 -Men behöver man utmaningar som att dyka ner i surhål för den skull? Ser åtminstone ut så på bilderna...

Avatar Fallback

Re: Service å motorvärmare på Mr. Grizzly

Blivande snickare  
#355998 Det ser inte ut att va nerkört med flit på bilden iallafall.

Sen att det är kul att dyka i surhål är ju en HELT annan fråga! :grin:

Avatar Fallback

Re: Service å motorvärmare på Mr. Grizzly

snowmanx  
#356149 En himla tur att svärfar var med. Han har en Suzuki med bandsats så han fick dra upp mig. Jag gick lätt att spåra, det var görja flera kilometer :lol:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Service å motorvärmare på Mr. Grizzly

totaya79  
#374443 Hej. Lite nyfiken på att höra hur det fungerat med värmaren i vinter? Blir motorn nå varmare eller far allt upp i kylaren? Har tänkt montera på min Grizzly 450 och ringde yamaha och skulle fråga om pris på sats. Fick till svar att dom varken säljer eller monterar motorvärmare på atv pga för dålig dokumenterad effekt på motor. Tänker att lite måste vara bättre än inget då min står under kalltak. Drar mig för att starta den om det är kallare än -15, startar dock utan problem men det låter och stonkar hårt. Kanske en värmeplatta på oljetråget är bättre? Någon som vet?
Senast redigerad av totaya79 tor 18 feb 2016, 19:45, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Service å motorvärmare på Mr. Grizzly

snowmanx  
#374690 den blir inte varm så fort, jag skulle tro att termostaten stryper rundgången på kylarvattnet. Men den värmer bättre än ingenting. Jag håller med att det låter inte vacker när man startar den kall. Mycke av ljudet tror jag kommer från övertrycksventilen i oljefiltret då den är nystartad. Syntetolja är ett måste och att den får stå på tomgång en stund och gotta till sig

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).