Öppna kategorin

Thailandsresa värre klimatbov än ett års matförbrukning

10 inlägg 3582 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Thailandsresa värre klimatbov än ett års matförbrukning

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Elmia
Avatar Fallback

Re: Thailandsresa värre klimatbov än ett års matförbrukning

tyke  
#354676 Kan bara hålla med ett par solsemestrar om året kan man ju unna sig om man bara sköter sin sopsortering. BEDRÖVLIGT :!: :!: :!:

Användarvisningsbild

Re: Thailandsresa värre klimatbov än ett års matförbrukning

halvproffs  
#354679 Undrar hur mycket EU-parlamentarier med deras eviga flytter släpper ut mellan Bryssel o Strassbourg och till hemländerna?
Själv köper jag i stort sett inget kött i affären utan det är nästan enbart klimatsmart och närproducerat viltkött från skogen. Hoppsan glömde ju alla korvar men ändå... Snart är väl det ett minne blott för vargen kommer närmare och närmare. Med den mindre eller inget kött, mindre eller inget jaktarrende, tillverkare av jaktkläder, vapen, ammunition och vete gudarna allt får slå igen.
När så makthavarna struntar i det mesta tänker jag åka till ett varmt ställe i vinter för rehab av kropp o själ. Förmodligen Thailand. Undrar förresten hur länge Stefan håller sitt ord. Vi vet ju politiker slingrar sig.

Avatar Fallback

Re: Thailandsresa värre klimatbov än ett års matförbrukning

elis  
#354681
halvproffs skrev:Undrar hur mycket EU-parlamentarier med deras eviga flytter släpper ut mellan Bryssel o Strassbourg och till hemländerna?
Själv köper jag i stort sett inget kött i affären utan det är nästan enbart klimatsmart och närproducerat viltkött från skogen. Hoppsan glömde ju alla korvar men ändå... Snart är väl det ett minne blott för vargen kommer närmare och närmare. Med den mindre eller inget kött, mindre eller inget jaktarrende, tillverkare av jaktkläder, vapen, ammunition och vete gudarna allt får slå igen.
När så makthavarna struntar i det mesta tänker jag åka till ett varmt ställe i vinter för rehab av kropp o själ. Förmodligen Thailand. Undrar förresten hur länge Stefan håller sitt ord. Vi vet ju politiker slingrar sig.


Jaha... här gick vi plus minus noll då. :wink:

Avatar Fallback

Re: Thailandsresa värre klimatbov än ett års matförbrukning

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#354722 Insändaren påstår 2 ton för thailandsresa, medan räknesnurran där man kan koldioxidkompensera påstår 4,6 ton. Hmm.

Hur som, att koldioxidkompensera resan kostar 1700 spänn. Det skulle innebära att kompensera för årets mat kostar ca 700 kr.

Om det stämmer, är det ju småpotatis i svensk familj (utom möjligen de fattigaste).

Avatar Fallback

Re: Thailandsresa värre klimatbov än ett års matförbrukning

Vimekaren  
#354733 .
Senast redigerad av Vimekaren mån 08 feb 2016, 18:13, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Thailandsresa värre klimatbov än ett års matförbrukning

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#354784 Jodå det finns en hel industri uppbyggd kring detta :shock: Trädplantering i Afrika är väl det vanligaste, träd som växer i 20 år som påstås binda koldioxid i 100år :lol:

Avatar Fallback

Re: Thailandsresa värre klimatbov än ett års matförbrukning

Skogsmänniska  
#354797 Det finns parkeringsplatser på flygplatser för en tredjedel av alla plan i hela världen. Resten måste helt enkelt hålla sig i
luften.
Hur många av dom som är på väg till Thailand vet jag inte men det borde vara cirka 20000 flygplan i luften hela tiden.

Hur många tallplantor måste man gräva ned för att kompensera dom utsläppen?

Användarvisningsbild

Re: Thailandsresa värre klimatbov än ett års matförbrukning

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#354802 Tja, inte f-n har jag då skogen för att "klimatkompensera" Behöver inte be om ursäkt för, eller motivera varför jag äger och brukar skog. Så länge som alla miljömuppar inklusive SNFs typer, och politiker flyger till Paris så imponeras då inte jag av moraliska miljöpekpinnar.

Avatar Fallback

Re: Thailandsresa värre klimatbov än ett års matförbrukning

isteskog  
#354823 Håller med Uven jag! :mrgreen:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).