Socialt (mer om oss)

Dagens goda gärning

296 inlägg 84631 visningar 30 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Dagens goda gärning

Hema  
#354611
Vedmaskin skrev:Till mitten av april.

Tack, velade lite där, men så kör jag med dubbfritt, men fick ettt ips av körskolan att om man hade dubb på och farbror polis hade åsikter, skulle man bara säga att man skulle upp till fjäll till helgen. ;)

Elmia
Avatar Fallback

Re: Dagens goda gärning

Blivande snickare  
#354615
Hema skrev:Föredömligt agerande, men Inga vinterdäck? Samt hur är reglerna för vinterdäck på andra sidan viken? Vi har vinterdäck vid vinterväglag mellan 1-Dec till 30-Mars, samt att dubbdäcksäsongen är väl från mitten av Oktober til mitten av Maj?

Tack, fast vi slåss i bland så gör man allt för den andra när det behövs! :)

Hon har två veckor gamla dubbdäck men en liten 206:a ger ju inte mycket tryck per dubb på en slät stenhård isbeläggning, blev inte ens vita streck på ytan! :surp:
Å andra sidan är den ju istället ingen match för en 9 tons hjullastare :mrgreen:

Hon hämtade faktiskt varsin bulle åt mig å arbetskamraten till eftermiddagskaffet å bullalängd åt dom övriga, kommer att va en bra story där i framtiden! :grin:

Avatar Fallback

Re: Dagens goda gärning

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#355083
Hema skrev:
Vedmaskin skrev:Till mitten av april.

Tack, velade lite där, men så kör jag med dubbfritt, men fick ettt ips av körskolan att om man hade dubb på och farbror polis hade åsikter, skulle man bara säga att man skulle upp till fjäll till helgen. ;)


Dubbdäcken skall av efter påsklovet är en bra komihågregel. Många åker ju till fjälls på påsken.

   TS
Avatar Fallback

Re: Dagens goda gärning

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#355084 Hjälpte en dam över gatan! :grin: Hon höll på att blåsa omkull, stod och höll sig i en byggnadsställning.

Den mest klassiska av alla goda gärningar?

   TS
Avatar Fallback

Re: Dagens goda gärning

Carlfritidshuggare  
#355089
Mangan skrev:Hjälpte en dam över gatan! :grin: Hon höll på att blåsa omkull, stod och höll sig i en byggnadsställning.

Den mest klassiska av alla goda gärningar?


Scouten Mangan:)

Avatar Fallback

Re: Dagens goda gärning

tallen100  
#355137
Mangan skrev:Hjälpte en dam över gatan! :grin: Hon höll på att blåsa omkull, stod och höll sig i en byggnadsställning.

Den mest klassiska av alla goda gärningar?

Och hon ville över gatan? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Dagens goda gärning

Hema  
#355141
tallen100 skrev:
Mangan skrev:Hjälpte en dam över gatan! :grin: Hon höll på att blåsa omkull, stod och höll sig i en byggnadsställning.

Den mest klassiska av alla goda gärningar?

Och hon ville över gatan? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Mangan: Men snälla söta tant, släpp ställningen så ska jag hjälpa dig över gatan.
Tant: Men men jag..
Mangan: Inga men det är ingen fara, kom med här nu. Inte bråka jag har inte hela dagen på mig!

=)) =))

Avatar Fallback

Re: Dagens goda gärning

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#355143 :grin: Hon bad mig faktiskt. :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Dagens goda gärning

ved huggaren  
#355161 [emoji106]

Användarvisningsbild

Re: Dagens goda gärning

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#355249 Hjälpa gamla tanter över gatan är väl det mest klassiska man kan göra :-BD :-BD

Avatar Fallback

Re: Sv: Dagens goda gärning

Blivande snickare  
#355250
Mangan skrev::grin: Hon bad mig faktiskt. :)

Det var säkert på grund av ditt lumberjackskägg! :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Dagens goda gärning

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#355258 Okej, hon bad egentligen min kollega :oops: , vi var ute och handlade lunch. Vi tog stadigt tag om damen, en på varje sida.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens goda gärning

hlb  
#355271 Alla tror att det var en äldre dam, men det kanske var en 20-åring med högklackat???

Användarvisningsbild

Re: Dagens goda gärning

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#359131 Dagens goda gärning bestod av att få folk att sakta ner.
Var ute med hunn' och såg att trafiken stod stilla längre fram, var visst en frontalkrock, och det var rätt lång stillasittande kö. Kön slutade strax efter en kurva och folken i bilarna längst bak satt kvar i sina bilar så jag ställde mig en bit nedanför och viftade på armarna när det kom bilar så att de fick en chans att bromsa in i tid, det var grymt halt på vägen.
Fick stopp på 4 bilar plus en lastbil så det kändes bra, nån av dem hade säkert kört in i kön annars.
De 4 bilisterna kunde inte polistecknet för att sakta ner så dem fick jag flaxa ordentligt för innan de fattade att det var nåt längre fram, en av dem panikbromsade och höll på att hamna i diket.
Lastbilsföraren saktade ner direkt när jag började vifta åt han :-BD

Hoppas det gick bra för de inblandade i krocken så att de får komma hem till jul iaf!

Användarvisningsbild

Re: Dagens goda gärning

JensSkoog  
#361743 Dagens goda var att ta en sväng till vår lokala mataffär för att steda upp utanför. På nårsafton samlar sig folk där och sender upp raketar, och dagen därefter ser det ut som det har varit krig. Dom trevliga damerna som jobbar där förtjenar en bättre start på nyåret än att ploga sig väg till jobbet i sopor :mrgreen:
Blev några sopsäckar, och märkligast ett hög vedklabbar som någon lämnat mitt på platsen :?:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).