Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Druvskördare - trädgränslande New Holland (Video)

6 inlägg 2907 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Druvskördare - trädgränslande New Holland (Video)

Fredrik Reuter  
#354447 Dyker då och då på udda maskiner på våra breddgrader, främst på YouTube. Tycker det är spännande att se vad som finns, hur de brukas, och om det skulle finnas något användningsområde i skogen i Norden.

Att denna druvskördare i nuvarande utseende skulle passa till något i skogen kanske är en utopi. Men om man tänker lite utanför boxen, skulle denna kunna röja skog på något sätt? Selektivt?

Nja, jag vet inte, stannar det där så är det i alla fall en video för @slurfi ! :wink:





   TS
Avatar Fallback

Re: Druvskördare - trädgränslande New Holland (Video)

Elfving  
#354451
Fredrik Reuter skrev:
Att denna druvskördare i nuvarande utseende skulle passa till något i skogen kanske är en utopi. Men om man tänker lite utanför boxen, skulle denna kunna röja skog på något sätt? Selektivt?

Frän grej!

Tyvärr skulle den där tippa omkull eller köra fast inom de 25 första metrarna på mina skiften som skall röjas... :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Druvskördare - trädgränslande New Holland (Video)

Fredrik Reuter  
#354456 Jo, den klarar nog ingen vidare terräng i nuvarande form.
Men den verkar ha nivellering så med lite värre skodon kanske det är som att köra en EcoLog 550 eller Rottne H8 ungefär?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Druvskördare - trädgränslande New Holland (Video)

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#354460 En sån tack.

Användarvisningsbild

Re: Druvskördare - trädgränslande New Holland (Video)

Jeep  
#354480 Häftig styrvinkel på framhjulen!

Avatar Fallback

Re: Druvskördare - trädgränslande New Holland (Video)

Brytjärn  
#354866 Kanske läge för en samlingstråd där alla udda maskiner kan få plats?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).