Skördare

bm skördare

6 inlägg 6271 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

bm skördare

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35407
Bild

måste säga att denna maskin var i riktigt bra skick.
kan den kanske ha varit en utställningsmaskin?
800 timmar är ju inget alls.



   TS
Avatar Fallback
timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35409 ja du det var en häftig pjäs det där.. ja den verkade vara i riktit fint skick utvändigt iaf :D

Avatar Fallback
ÖSA4ever  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35411 dendär är väl en fällare-läggare från början skulle jag tro,vet inte om det är en föregångare till ösa670 elller om dom gjordes samtidigt i början av 70talet.Ösa och Bm bröt ju sammarbetet med varann sent 60 eller tidigt 70tal.Någon som vet nått om den modellen?skulle vara intressant att höra?

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Användarvisningsbild
Lill Junior  
#35419 Är inte de bär en hydrolin?

Avatar Fallback
ICE  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35500 Kockums byggde om några Volvo fällare/läggare till EGSmaskiner, jag tror det var 5-10st totalt och en kille jag jobbade lite åt under mitten av 90 talet hade en.
Har inte talat med honom på några år nu så jag vet inte om han har den kvar men annars står den utanför Sala.

Den hade iaf vikarmskran, minns inte vilken men den var STARK, och ett GSA 62 aggregat vilket väl var föregångaren till Timberjacks 762 samt nån tidig DAPTdator.
Detta med reservation för minnet mitt såhär långt efteråt.

En rejäl pjäs till maskin är det och lite konstigt kändes det att sitta så högt upp i luften och rätt ovanför ena boogien, men visst gick det att kvista med den :)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).