Små skogsmaskiner och övriga maskiner

winchmax till atv

21 inlägg 8605 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

winchmax till atv

erm  
#353685 Hej

Skall köpa en vinsch till min atv. Läste om märket winchmax vilket lät bra. Dessutom är de mycket prisvärda om man köper det från UK. Är det någon som har erfarenhet av detta märke?

http://www.winchmax.co.uk/winchmax-3000lb-12v-electric-winch-steel-rope-with-wireless-remote/



   TS
Avatar Fallback

Re: winchmax till atv

Hema  
#353785 Nope, inte heller Superwinschen,men den sitter väl original på Suzukimaskinerna och har fått bra omdömmen. den går ofta att finna till ett bättre inköpspris än motsvarande Warn.

http://www.suzukimc.se/source.php/1613847/TBHbroschyr2016web.pdf sid2
http://www.superwinch.com/collections/superwinch-utility/atv

Brukar även gå att finna bra köp på nätet. Dock kan jag verkligen rekommendera trådlös fjärr!

Avatar Fallback

Re: winchmax till atv

Skogen i boden  
#353814 Köpte en bronco 3500 raklar som fan med fjärren . Tredje relä nu sen får de tillbaka skiten. Går bra att vincha ut men hälften av gångerna man ska köra in och trycker på knappen klickar det i relät men inget händer i vinchen. Klagade idag och då frågar de om reläts placering om det sitter torrt . Vad fan det sitter ju på en timmer vagn till en fyrhjuling..

Användarvisningsbild

Re: winchmax till atv

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#353815 Warn. Förstår inte varför man ska köpa annat om man ska ha det frekvent i skogen. Levererar utlovat hela tiden.

Användarvisningsbild

Re: winchmax till atv

anersimyra  
#353836
Skogen i boden skrev:Köpte en bronco 3500 raklar som fan med fjärren . Tredje relä nu sen får de tillbaka skiten. Går bra att vincha ut men hälften av gångerna man ska köra in och trycker på knappen klickar det i relät men inget händer i vinchen. Klagade idag och då frågar de om reläts placering om det sitter torrt . Vad fan det sitter ju på en timmer vagn till en fyrhjuling..

Även warn har problem med reläerna. Förmodligen kommer reläerna från samma kinesfabrik som vinscharna. Warn = made in china.. :shock:

Användarvisningsbild

Re: winchmax till atv

anersimyra  
#353839 Vinscharnas elektronik / el är extremt känslig för fukt som kan ge krypströmmar, varenda kabelanslutning ska helst vara snustorr, jag hade själv en jävla massa problem med både radiostyrning och reläer. Ett fulladdat batteri krävs ofta för problemfri drift.. :???:

Avatar Fallback

Re: winchmax till atv

Skogen i boden  
#353840 Nog fan måste väl atv prylar va gjorde för utomhusbruk . Underhållsladdar alltid

Användarvisningsbild

Re: winchmax till atv

halvproffs  
#353843 Har själv Warnwinchar på både hjulingen och vagn...peppar,ta i trä har aldrig krånglat förutom en som var mitt eget fel.

Avatar Fallback

Re: winchmax till atv

gjumpa  
#353844 Kör med Warn med trådlös fjärr, funkar jättebra.

Användarvisningsbild

Re: winchmax till atv

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#353847 Vadå Warn har problem med relän? Aldrig efter många års användning märkt. Köp Warn så får du nåt som fungerar år efter år. Ja byta lina ibland förstås men det beror ju mer på hur man själv använder den.

Avatar Fallback

Re: winchmax till atv

Skogen i boden  
#353849 Har warn på hjulingen men testade en bronco på vagnen men snart blir det att byta ut den om det fortsätter så här

Avatar Fallback

Re: winchmax till atv

Hema  
#353854 Supervinschen är inget skräp iaf. Kör dock själv med Warn.

Användarvisningsbild

Re: winchmax till atv

anersimyra  
#353858
Uvskogen skrev:Vadå Warn har problem med relän? Aldrig efter många års användning märkt. Köp Warn så får du nåt som fungerar år efter år. Ja byta lina ibland förstås men det beror ju mer på hur man själv använder den.
Jag fick byta reläer flera gånger efter inköp av hjulingen 2010, generalagenten för warn påstod att warn vid tiden hade problem med reläerna. En installatör jag kontaktade påstod att det var slarv med installationen som orsakade problemen, jag fick byta ut en " felande " radiostyrning, att den i själva verket fungerade då den fått torka visar väl att installatören hade rätt angående slarvig installation. :?:

Användarvisningsbild

Re: winchmax till atv

halvproffs  
#353897 Så här ser det ut nu på min egengjorda installation av vinch. Här sitter reläet utan skydd med fjärren över densamma. Tidigare hade jag en plast över dom men den har försvunnit. Tänkte skruva dit en gummilapp över istället.

Användarvisningsbild

Re: winchmax till atv

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#353900
anersimyra skrev:
Uvskogen skrev:Vadå Warn har problem med relän? Aldrig efter många års användning märkt. Köp Warn så får du nåt som fungerar år efter år. Ja byta lina ibland förstås men det beror ju mer på hur man själv använder den.
Jag fick byta reläer flera gånger efter inköp av hjulingen 2010, generalagenten för warn påstod att warn vid tiden hade problem med reläerna. En installatör jag kontaktade påstod att det var slarv med installationen som orsakade problemen, jag fick byta ut en " felande " radiostyrning, att den i själva verket fungerade då den fått torka visar väl att installatören hade rätt angående slarvig installation. :?:


Jaha där ser man, man ska aldrig vara för tvärsäker, som vanligt. :oops: Hursom, för mig så har då både de originalmonterade och den jag köpt tll bak fungerat helt problemfritt i flera år. Värre var det men den jag köpte på Clas Ohlsson, höll i 1,5 säsong
Men nu vinschar jag väldigt mycket i och för sig.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).