Skotare

Recension skotare som totalsågas......

31 inlägg 15579 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Recension skotare som totalsågas......

Rasken  
#350720 Hur tänkte han som gjorde filmen?

Det verkar ju vara en defekt maskin. Jag brukar då försöka finna fel, och laga detta!

Man undrar ju vilken företagaren är, som låter en anställd köra en defekt maskin. Det måste ju kosta enorma pengar för företagaren. Och så missnöjda anställda och kunder!!!!!

Huva.... Vilken film!

Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Recension skotare som totalsågas......

Åke Nilsson  
#353725 Ja nog verkar filmskaparen rätt pantad....
Brukar låta dörr stå öppen om man valt att slå av ac för att slippa imma om börjar köra värme.
Du behöver bara tanka eller göra nått, annars är det bara att slå på den igen då vips är imman borta.

Vagnsdriften så klart nått fel i inkopplingen.

Så klart har man ett par kedjor på främre boggiens bakhjul då går det bättre att byta spår.

30 års erfarenhet i skogen har jag i alla fall.

Avatar Fallback

Re: Recension skotare som totalsågas......

Vickers  
#353741 Jag ställer mig till skaran som ifrågasätter chauffören.
Oseriöst värre. Man försöker väl ändå att fixa felen innan man lämnar ut ett märke på det här viset?
Armstöden tex. skruva fast dem för böveln!
En åttahjulig maskin är en kompromiss men kedjor måste man ha på traktordelens andra axel.
Nej, jag skulle inte anställa någon som beter sig så här.

Avatar Fallback

Re: Recension skotare som totalsågas......

Anton k  
#353767 Jag skulle vilja se en seriös presentation av skotaren. Jag skulle gärna kunna se den efter en beståndsgående skördare. Den ser rejälare o bättre ut än både vimek och malwa med en rejäl o exakt kran. Åtta hjul o ett lastindex på nästan 1:1 så är den intressant i både markpackning o körskador. Har ingen här kört den o kan ge en riktig recension? Hur går den ekonomiskt både för skogsägare o entreprenör? Skulle man kunna klassa den som en ny modern RK66a?

Avatar Fallback

Re: Recension skotare som totalsågas......

sputtnick85  
#353792 Jag har en som går efter mej I gallringen.men modellen större.väldigt smidig stark kran å stabil maskin.verkar ta sig fram bra.behöver inte breda vägar direkt.är bara 250-260 cm bred.blir fina jobb

Användarvisningsbild

Re: Recension skotare som totalsågas......

anersimyra  
#353812 " stavfelen " är uppenbarligen avsiktliga. Visst blir man galen på att åka på att köra ruttet skit, sen finns ju de som kör sönder enbart genom att ta i dörrhandtaget.. :wink:

Avatar Fallback

Re: Recension skotare som totalsågas......

elis  
#353822
anersimyra skrev:" stavfelen " är uppenbarligen avsiktliga.

Jasså... Vad gör det uppenbart?

Avatar Fallback

Re: Sv: Recension skotare som totalsågas......

Blivande snickare  
#353831
elis skrev:
anersimyra skrev:" stavfelen " är uppenbarligen avsiktliga.

Jasså... Vad gör det uppenbart?

Mängden å hur de är skrivet.

Användarvisningsbild

Re: Recension skotare som totalsågas......

anersimyra  
#353833 Tja..engelskan och det mesta av svenskan är korrekt stavad och formulerad. Är man medlem i grupperna, vi som är manuellarbetare i skogen, eller vi som jobbar i skogen, på facebook, kan man se att många unga i dag skriver dialektalt talspråk. " Härarna " är ett typiskt uttryck. På två ställen särskriver han visserligen men nog tror jag " stavfelen " är avsiktliga, alternativt är han lite eljest.. :-BD

Användarvisningsbild

Re: Recension skotare som totalsågas......

anersimyra  
#353834
anersimyra skrev:Tja..engelskan och det mesta av svenskan är korrekt stavad och formulerad. Är man medlem i grupperna, vi som är manuellarbetare i skogen, eller vi som jobbar i skogen, på facebook, kan man se att många unga i dag skriver dialektalt talspråk. " Härarna " är ett typiskt uttryck. På två ställen särskriver han visserligen men nog tror jag " stavfelen " är avsiktliga, alternativt är han lite eljest.. :-BD

Avatar Fallback

Re: Recension skotare som totalsågas......

elis  
#353894 Och jag som tycker man är inte så lite eljest heller om man stavar fel avsiktligt. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Recension skotare som totalsågas......

halvproffs  
#353895 Tänkte på din Hälsingefrände; Men Farfar, var blir du så arg för? Grabben som filmar gubben när det inte är någon bild på TV-n :grin:
Det kan ju vara så att maskinen har spökar många gånger och blivit lagad ännu fler. Hade en bil en gång som det blev nya fel på hela tiden. 😡 Den hade jag kunnat visa på internet så inte fler gått på samma mina

Avatar Fallback

Re: Recension skotare som totalsågas......

jannee  
#353924 Kan även vara chaufförsfel. Körde en Scania 150 000 mil, i princip enda felen var 1 st spridare fick bytas, styrstaget - bussningarna uppslitna + ljuddämparen, förutom normala slitagedelar, som bromsar och dyl. Chauffören efter mig tog död på Scanian på 3 månader eller 4 000 mil. Allt rasade, först bakaxeln, direkt efter växellådan och som grädde på moset skar till sist motorn på 1 cylinder - chauffören fick gå och bilen stå - avställd.

Användarvisningsbild

Re: Recension skotare som totalsågas......

Erre  
#353925 Han kanske ville ha nytt. Å tänkte påskynda processen lite. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Recension skotare som totalsågas......

jannee  
#353933 Jag har inte längre med det företaget att göra men det berättas att när polacken släppte kopplingen flyttade han bara vänsterfoten i sidled, diffade så fort en hjulet inte fick fäste, växlade först när motorn inte varvade längre o.s.v.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).