Motorsåg och handhållet

Venstretenner får meir stryk enn høgretenner (sagkjede)

21 inlägg 6906 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Venstretenner får meir stryk enn høgretenner (sagkjede)

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#353609 Noken andre som har vært ute for dette, at tenna på eine sida av kjedet er meir slitt enn tenna på andre sida av kjedet? Hos meg er alltid tenna som files mot venstre meir slitt enn dei som files mot høgre, gjeld uansett om eg bruker 1,3 eller 1,5 kjede. Venstre tenna får meir stryk, gjeld også om eg bruker ei anna sag. Må vel ha noke med filinga mi å gjera uten at eg har klart å funne feilen. Synes at eg filer like djupt på begge sider og med ca samme filningsvinkel. Synes ikkje den eine sida er lettare/vanskeligare å file enn den andre, men er som dei fleste andre høgrehendt. Har spekulert på om ryttermalen filer ryttarane meir ned på venstertenna enn høgretenna, det kan jo vera ein grunn, men har skifta ryttermal fleire gonger.



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Venstretenner får meir stryk enn høgretenner (sagkjede)

Skogsmänniska  
#353614 Japp! Samma här! Det där har jag kämpat mot under hela min karriär. Filar jag okoncentrerat och flamsigt blir det efter några filningar ett par mm. skillnad mellan tänderna på höger/vänster sida! Till slut vill sågen bara såga i cirklar.
Märktes tydligt nu i sommar när jag maskinslipade alla mina kedjor med min nyinköpta maskinslip.

Vill tillägga att det inte spelat någon roll vilken filmall jag använt, eller frihand...

Avatar Fallback

Re: Venstretenner får meir stryk enn høgretenner (sagkjede)

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#353629 Ja men høgretennenne mine pleier å vera kortare enn venstretennen, men har likavell dette problemet med venstretennene.

   TS
Avatar Fallback

Re: Venstretenner får meir stryk enn høgretenner (sagkjede)

Førland  
#353639 Det er nok filen som får mere kraft den ene veien,dette kan vel løses enkelt ved å ta et eller to drag ekstra på venstretennene så blir det vel likt??eller?Jeg filer vanligvis 2 drag pr tann,ha vendt meg til å telle inni meg 1-1,(første tann)2-2 neste 3-3 neste osv...det er jo 14 tenner på et 13"kjede.på den måten holder jeg tennene noenlunde like.

Avatar Fallback

Re: Venstretenner får meir stryk enn høgretenner (sagkjede)

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#353690 Kan prøve om det hjelper å ha tenna akkurat lika lange, men eg mistenker at det er noke anna som er gale.

   TS
Avatar Fallback

Re: Venstretenner får meir stryk enn høgretenner (sagkjede)

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#372422 Og eg trur at eg har funne grunnen, bruker H 30 kjede og ryttermal som følger med rullemalen frå HVA, men mala filer ryttarane til venstre lavare enn dei til høgre. Når tenne er lika lange så blir vernelenka den attmed ryttaren meir nedfilt på venstre side enn på høgre. Er lettare å sjå det på vernelenka enn på ryttaren. Har to H 30 maler men det blir likt uansett kven eg bruker, noken som veit ein måte å få like ryttara på uten å bruke denne mala?

   TS
Avatar Fallback

Re: Venstretenner får meir stryk enn høgretenner (sagkjede)

SawTroll  
#372725
can skrev:Og eg trur at eg har funne grunnen, bruker H 30 kjede og ryttermal som følger med rullemalen frå HVA, men mala filer ryttarane til venstre lavare enn dei til høgre. Når tenne er lika lange så blir vernelenka den attmed ryttaren meir nedfilt på venstre side enn på høgre. Er lettare å sjå det på vernelenka enn på ryttaren. Har to H 30 maler men det blir likt uansett kven eg bruker, noken som veit ein måte å få like ryttara på uten å bruke denne mala?


Dette skal ikke være mulig med riktig bruk, da hullet for rytteren er det samme (enten H eller S)?

Imidlertid vil det skje hele tiden, dersom tennene gjennomgående er lengre på den ene siden enn den andre. Da må du korrigere tannlengden først, så løser problemet med rytterene seg selv.

Avatar Fallback

Re: Venstretenner får meir stryk enn høgretenner (sagkjede)

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#372802 Tja har ingen god forklaring på det. Bruker hard på malen, holet er vel stansa ut kan Eg tenke meg men Ikkje heilt beint på plata, men at det skal ha så mykje å sei synes Eg er merkelig. Men kan nesten Ikkje forstå at Eg bruke mala feil heller.

   TS
Avatar Fallback

Re: Venstretenner får meir stryk enn høgretenner (sagkjede)

Homo abies  
#372871 Om man lägger mallar håller koll på vinklar och allt annat lika beror det oliksidiga resultatet ganska troligt på att man har en jämnare och ofta större kraft (=evt. något längre tag) när man som högerhänt filar vänstertänder (pressar in mot kroppen) än när man filar högertänder (pressar från kroppen) Detta fenomen är vanligt och uppträder hos olika förare på olika filutrustning/kedjor dock något mindre om man kör med kombimall/tvåhandsfattning eller filar kedjan på undersidan och motorn nedåt

Avatar Fallback

Re: Venstretenner får meir stryk enn høgretenner (sagkjede)

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#372906 ok men det er ikkje det som er problemet at selve tanna har ulik lengde, det som er problemet er at ved lik lengde på høgre og venstretenner så har ryttarane ulik høgde, avhengig av om dei er på høgre eller venstre side. Tenna som peiker mot venstre får lavare ryttare enn dei som peiker mot høgre, når tennene på begge sider er like lange, og på grunn av at ryttarane på venstresida er lavare så får også tenna på venstresida meir stryk.

   TS
Avatar Fallback

Re: Venstretenner får meir stryk enn høgretenner (sagkjede)

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#372907 ryttarmalen blir lakt på, på akkurat samme måte på begge sider og eg filer ned til eg begynner å fila i selve malen. Prøver å gjera det så likt som muligt på begge sider når eg filer ryttarene også, filer selvsagt begge sider på det samme nemlig "hard" på malen er H 30/ 95vpx kjede.

   TS
Avatar Fallback

Re: Venstretenner får meir stryk enn høgretenner (sagkjede)

Homo abies  
#372941 och du filar dem från höger och vänster (samma håll som tanden)?

Avatar Fallback

Re: Venstretenner får meir stryk enn høgretenner (sagkjede)

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#372977 Nei ryttarane til høgre da bruker eg det hakket som er til tenna til høgre, ryttarane til venstre det hakket som er til venstre tenna. Det går ikkje ann og bruke mala feil så eg trur at mala ikkje er heilt nøyaktigt laga, skal eg vera heilt ærlig.

   TS
Avatar Fallback

Re: Venstretenner får meir stryk enn høgretenner (sagkjede)

Homo abies  
#373015 drar du filen åt samma håll?

Avatar Fallback

Re: Venstretenner får meir stryk enn høgretenner (sagkjede)

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#373030 Ja sia eg er høgrehendt så held eg ryttarmallen med venstrehanda og filer selve ryttaren med høgrehanda mot venstre, dette gjeld både ryttarene på den sida der tenna peikar mot venstre og den sida der tenna peikar mot høgre, bruker HVA si store fil, den held lengre enn den vetla.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).