Mange skrev:Inte bara accelereras upp utan även bromsas.
Kraften som krävs vid olika varvtal för att bromsa ger resultatet.
Elfving skrev:Jag märker skillnad på alkylat från Statoil och aspen, sågen tjuvstannar emellanåt på Statoils soppa.
Jag tror inte att aspen är någon superprodukt vad gäller prestanda, det kan nog gå att få några procent mer effekt på annat konventionellt drivmedel. Att det skulle vara skadligt låter som rent nonsens, även detta med "löser upp avlagringar" anser jag vara en myt.
Jag använder alkylat för att kunna känna doften av skog och slippa ha mätbara halter av kolväten i blodet efter en dag i skogen.
Mange skrev:Svårast blir att få tag i nåt neutralt referens bränsle.
Nåt o köra sågen i för att se vilken effekt den har i sig utan hänsyn till bränsle.
Erre skrev:av Erre » 20 min
Mange skrev:
Svårast blir att få tag i nåt neutralt referens bränsle.
Nåt o köra sågen i för att se vilken effekt den har i sig utan hänsyn till bränsle.
Jag skulle nöja mig med ett test där aspen, 95 och 98 bara körs rätt upp och ner. Har man en bänk får man se vad samma såg presterar baserat på vilket drivmedel man har i tanken.
jannee skrev:Skadligt att köra på miljöbensin? Svar på den frågan är självklart ett stort JA
Övrig diskussion är egentligen onödig.
anersimyra skrev:Standardbensinen är riktigt aggressiv gentemot Alkylatet, alla har väl provat " frigolitprovet " ?..Elfving skrev:Jag märker skillnad på alkylat från Statoil och aspen, sågen tjuvstannar emellanåt på Statoils soppa.
Jag tror inte att aspen är någon superprodukt vad gäller prestanda, det kan nog gå att få några procent mer effekt på annat konventionellt drivmedel. Att det skulle vara skadligt låter som rent nonsens, även detta med "löser upp avlagringar" anser jag vara en myt.
Jag använder alkylat för att kunna känna doften av skog och slippa ha mätbara halter av kolväten i blodet efter en dag i skogen.