Socialt (mer om oss)

Krafttag forummedlemmar!

59 inlägg 15971 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Krafttag forummedlemmar!

Blondin 750  
#351896 Tryckte först på "Gilla" men efter att ha läst första inlägget en gång till, efter att ha läst axwells kritiska inlägg, så valde även jag annorlunda. Tror (och hoppas) att fler borde läsa NOGA en gång till och fundera på vad det är man gillar i inlägget. Jag kanske har missförstått bådas inlägg...?!

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Krafttag forummedlemmar!

sundelius  
#351899 Nu har jag också läst igenom Sebs första inlägg NOGA och jag kan inte se vad ni hänger upp er på :roll:

Avatar Fallback

Re: Krafttag forummedlemmar!

tallen100  
#351900 Har inte gillat inlägget själv för jag står neutral i frågan om det ska diskuteras invandring eller ej, det är upp till Fredrik att bestämma, det är ju han som sköter forat.

Vad är det egentligen ni hänger upp er på i inlägget, jag kanske är trög :oops:

Avatar Fallback

Re: Krafttag forummedlemmar!

JF  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#351908 Bra Zeb, jag tycker som dig

Avatar Fallback

Re: Krafttag forummedlemmar!

zeaflower  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#351915 Märkligt att det är så svårt att diskutera skog på skogs-forum. På bil-forum diskuterar man bilar, på fiske-forum fiske osv... Om det nu finns ämnen som ständigt ballar ur, varför måste man då envisas med att ta upp dom? Om ni sitter på släktträff och tycker kusinen blivit fet, tar ni upp det då? Nej förmodligen inte för då skulle ni framstå som lågbegåvade och socialt inkompetenta. Samma borde gälla här, lite vett och etikett, det är inte för mycket begärt. Så länge man skriver på någon annans plattform så har man faktiskt inte rätten att bete sig hursomhelst utan att riskera avstängning.

Användarvisningsbild

Re: Krafttag forummedlemmar!

Seb macahan  
#351919 För den som undrar så vet jag faktiskt inte själv vad Axwell hänger upp sig på. Jag tror det är mitt ordval "radikal". Jag har givetvis en åsikt om allt som de flesta. Men mitt inlägg och mening var om vi kunde diskutera på forumet på ett språk som är lämpligt för alla personligheter och religioner oavsett ursprung, etnicitet mm. Och att vi alla som står bakom detta visar med vårt deltagande i tråden. Dels för att jag tycker man behandlar alla lika och dels för jag vet att jag tror vi har många "utomstående" läsare. Då känns det synd att diskussioner på forumet ska genomsyras av "tråkiga" och icke politiskt korrekta inlägg. Givetvis ska vi ha högt till tak och givetvis ska vi inte vara rädda för diskussion. Men om "rätt" saker för skogsforum och framför allt utan att det "spårar ur". Min egen åsikt vet ni inget om bara för att jag värnar om en vårdad forum disciplin.
Ett stöd för moderatorer och admin att se hur många som stödjer deras arbete att hålla en bra debatt. och för de som läggs i karantän att det är många som ogärna ser den typ av inlägg.

   TS
Avatar Fallback

Re: Krafttag forummedlemmar!

Uffe  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#351925 Bra SEB!

Avatar Fallback

Re: Krafttag forummedlemmar!

jannee  
#351926 Självklart ska trådarna i skogsforum handla om skogen. Men hur smalt eller brett spektra? Isolerar men forumet för mycket kommer det till sist att bli väldigt enahanda.
Trådar som spårar ur - självklart så gör det i alla forum. Moderatorn kan när han vill då låsa tråden.
För övrigt sammanhänger vår skogskötsel mycket med vad som händer i omvärlden, både politiskt och ekonomiskt.
Ska vi då sluta diskutera politik och ekonomi :!:
Bl.a påverkar IS krigshandlingar våra virkespriser - vilket ska vi då INTE diskutera.
MPs politik ? knäpp tyst.
Tydligen vill väldigt många ha det så - hänvisar till alla SEB gillanden.

Användarvisningsbild

Re: Krafttag forummedlemmar!

Seb macahan  
#351937 Härligt att du LÄSER VAD JAG SKRIVER Jannee. Läs om och fundera en liten stund till. (-|

   TS
Användarvisningsbild

Re: Krafttag forummedlemmar!

stegmaster  
#351938
axwell skrev:Det är nog bäst för Skogsforum och min fortsatta existens här, att jag låter bli att vidare kommentera ......................


Kan bara hålla med.
Man vil ju inte forstöra "hallelujastemningen" som spridit sig nu. :o
Accepterar att Fredik vil ha så, men alla andra argument/åsikter köper jag inte.

jannee skrev:Ska vi då sluta diskutera politik och ekonomi :!:

Absolut, inget att diskutera. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Krafttag forummedlemmar!

Fredrik Reuter  
#351947 Hej,
Jag vill bara påpeka att regeländringen som togs för två år sedan inte förbjuder alla diskussioner som inte har med skog att göra, även om det ligger i sakens natur att vi har fokus på skog, skogsbruk och skogsmaskiner (därav namnet :wink: ). Jag tror detta är en feltolkning som har att göra med att detta varit uppe flera gånger och i stridens hetta kan det då bli fel.

Här är ordagrant vad som står i tråden Stopp för diskussion om invandring :

Fredrik Reuter skrev:att det inte ska diskuteras något mer på skogsforum om invandrare, främlingsfientlighet, rasism eller invandringspolitik


Läs gärna tråden ovan för mer ingående information om beslutet.
Jag tror vi fixar detta! :-bd

Användarvisningsbild

Re: Krafttag forummedlemmar!

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#351996 Lås tråden för här diskuteras ju enbart om invandrinspolitik....
Att Paris var under attack har inget med invandringspolitik (fast det är klart det kan ju tolkas så)
Vem som gjorde dåden har heller inget med invandringspolitik eller rasism.
Hur tänker man då?
Politik måste väl ändå få diskuteras då tomma statskassor och politik drabbar skogsägarna/företagarna.

Alla vet att någon form av radikala terrorister typ IS som ligger bakom.
Även om man inte får skriva det.

Men är en öppen tråd verkligen till för att likrikta folket och stänga ute fakta??
Det är vuxna människor som kan tänka själva.
Det finns många trådar som inte hör till skog tex vilken sprit drack du och hur mycket eller vilken alkohol som är bäst.
Tycker inte sånt heller skall förekomma..........
Tack för ordet ..

Avatar Fallback

Re: Krafttag forummedlemmar!

Blondin 750  
#352002 Jag kanske ska försöka förtydliga mig en smula då det tycks vara några som önskar det. Uttalanden på forum likt detta kräver att man är noga med sina ordval, uttryck och meningsbyggnad om man ska minimera risken för att bli missförstådd, i synnerhet om det är svåra/laddade ämnen som avhandlas och jag tror att man ska låta bli dessa diskussioner om man bara har några korta rader till sitt förfogande. I det första inlägget kan den andra halvan tolkas som ett ställningstagande i sakfrågan och det är det som jag känner mig en smula skeptisk till, om det är en olycklig formulering eller ej låter jag vara osagt, men det till synes goda och behjärtansvärda initiativet kommer lite på skam om man har sina kritiska glasögon på sig. För egen del tycker jag att Skogsforum är helt fantastiskt och självklart ska vi av handla skogs- och närliggande frågor här, inget annat! Jag ställer mig givetvis bakom att vi ska behandla alla lika och ha en schysst ton mot varandra, både här och i samhället i stort, men jag vill inte sätta min signatur på något som kan förknippas med främlingsfientlighet eller som kan tolkas som det. Det är därför det är så viktigt med välformulerade inlägg då vi enbart har ord att ta ställning till, inget kroppsspråk eller betoningar som trots allt är en stor del av vår kommunikation. Jag hoppas att jag har förtydligat min ståndpunkt i frågan och känner mig redo att återgå till skogligt fokus.
Senast redigerad av Blondin 750 ons 18 nov 2015, 08:44, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Krafttag forummedlemmar!

Huggar Herman  
#352004 Word Zeb! :-BD

Avatar Fallback

Re: Krafttag forummedlemmar!

jannee  
#352025 Zeb, vissa personer har verkligen radikala åsikter - enligt andra, men själva är de av motsatt uppfattning. Yttrandefrihet innebär väl att även oliktänkande får yttra sig trots att folk i gemen tycker att de verkligen har radikala åsikter.
Kan dock helt hålla med Zeb om att flyktingpolitik, invandring inte bör prioriteras i ett skogsforum. Finns det en tråd om något av dessa ämnen eller något annat ovidkommande ämne låt då de som vill hålla på att yttra sig hålla sig till den tråden. INGEN är tvingad att ta del/läsa.
Hoppar själv över trådar som jag inte har intresse för eller av.
Å andra sidan har jag kanske HELT missförstått andemeningen med Zebs tråd :oops:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).