Socialt (mer om oss)

Krafttag forummedlemmar!

59 inlägg 15979 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Krafttag forummedlemmar!

Umea  
#351741 Instämmer !!!

/ Umeå

Elmia
Avatar Fallback

Re: Krafttag forummedlemmar!

skogsterri  
#351742 Bra skrivet! :smile:

Avatar Fallback

Re: Krafttag forummedlemmar!

axwell  
#351746
Seb macahan skrev:Hej alla. Jag har noterat moderatorloggen en tid. Att den finns är bra men att den behövs är mindre bra. Att hela världen stundom verkar vara upp och ner och att många är missnöjda med både politik och annat råder ingen tvivel om. Men ska vi inte vara stolta över det vi har och inte sänka oss till nivåer om människors vara eller inte vara i Sverige och med allt vad diskussionen innebär. Jag är glad att hittat skogsforum och berättar ofta och gärna för andra om detta. Men jag skäms när det då och då ska diskuteras radikala åsikter. Vad jag står i frågan själv är en fråga som jag ibland själv behöver fundera på både en och två gånger men, detta är ju ett Skogsforum! Håll med och stäm upp om ni andra som jag tycker lika. Jag respekterar alla debattörer här och många har mycket att tillföra men inte i just detta "heta" ämne. Vänligen Seb


Höll fingret på "Gilla" men läste texten en gång till, så då blev det inget av med det.
Du tar ju parti i frågan.

Funderade om jag hade missförstått vad "Radikal" står för när det gäller samhällsbyggnad.
Googlade och fann att mina farhågor besannades, motsatsen är konservativ.

Utvecklar jag det så raderas väl inlägget, nej jag vill inte ha det som i Iran, Sudan eller annan konservativ diktatur.

Avatar Fallback

Re: Krafttag forummedlemmar!

tallen100  
#351750 Ja dom där trådarna går ju oftast (alltid) över styr tyvärr, det är bra att det är ordning och reda här på forat! Och att Fredrik får lägga kraften på att (om det nu är möjligt :smile: ) göra Skogsforum ännu bättre. Hatten av för allt arbete du har lagt ner på världens bästa forum :grin:

Avatar Fallback

Re: Krafttag forummedlemmar!

Hema  
#351753 Det finns nog nästan lika många åsikter om vad detta forum betyder för dem, som vi har medlemmar. För en del är det att komma ifrån det vardagliga och för andra kanske en chans att kunna prata/diskutera saker som berör på olika sätt. Vi är alla i olika situationer i livet, unga, medelålders, gamla, ensamma, nyförälskade, skilda, osv.

Jag förstår vad du önskar med denna tråd och kan till stort och mycket hålla med. Dock har jag även erfarenheten av tillfällen då diskussioner öht. inte är ok, för man vil inte sabba den trevliga stunden. Att det finns personer som tycker det är trevligare att tänka på annat. Det jag klumpigt försöker säga, är om det inte finns utrymme för att diskutera vissa ämnen (förutsatt att man håller det på en hög nivå). Det jag lite oroar mig för är att det inte blir fler ämnen som det ev. kommer läggas lock över.

Jag må ha gjort en höna av en fjäder, men då låter jag förste bästa medlem nacka den hönan illa kvickt. ;)

Avatar Fallback

Re: Krafttag forummedlemmar!

tallen100  
#351754
Hema skrev:Det finns nog nästan lika många åsikter om vad detta forum betyder för dem, som vi har medlemmar. För en del är det att komma ifrån det vardagliga och för andra kanske en chans att kunna prata/diskutera saker som berör på olika sätt. Vi är alla i olika situationer i livet, unga, medelålders, gamla, ensamma, nyförälskade, skilda, osv.

Jag förstår vad du önskar med denna tråd och kan till stort och mycket hålla med. Dock har jag även erfarenheten av tillfällen då diskussioner öht. inte är ok, för man vil inte sabba den trevliga stunden. Att det finns personer som tycker det är trevligare att tänka på annat. Det jag klumpigt försöker säga, är om det inte finns utrymme för att diskutera vissa ämnen (förutsatt att man håller det på en hög nivå). Det jag lite oroar mig för är att det inte blir fler ämnen som det ev. kommer läggas lock över.

Jag må ha gjort en höna av en fjäder, men då låter jag förste bästa medlem nacka den hönan illa kvickt. ;)

Jag är också lite kluven..... :geek:

Användarvisningsbild

Re: Krafttag forummedlemmar!

totte  
#351758 Heder och tack Seb, det var något som vi verkligen behövde höra! Och tack alla andra som är med och gör vårt Skogsforum till vad det är.

@Hema: Vi hugger huvet av hönan direkt! Det blir inga andra begränsningar här än de vi redan har, nämligen vad som osvikligen blivit följden varenda gång invandring och migranter kommer på tal. Vi har upprepade gånger försökt att släppa fritt för sakliga debatter om dessa ämnen, varje gång har det urartat till politisk pajkastning och propaganda, otrevliga personangrepp (även jag är skyldig där), främlingsfientliga och ibland rent rasistiska inlägg, länkar till rasistiska artiklar, och tyvärr rena olagligheter i form av hets mot folkgrupp.

Jag vill också upprepa något som jag sagt vid flera tillfällen tidigare: Vi har vid rätt många tillfällen fått höra att vi hotar yttrandefriheten genom att inte tillåta vissa ämnen. Detta är en fullständig vantolkning av vad yttrandefrihet är.

Yttrandefrihet är enbart en laglig rätt att i Sverige uttrycka sina åsikter, oavsett vilka, utan att riskera att bestraffas för det. Lagen har vissa undantag, bl a hets mot folkgrupp. Lagen innehåller inget om någons skyldighet att publicera vilka åsikter som helst.

Skogsforum är en publikation med en ansvarig utgivare. Som för alla andra medier gäller att utgivaren bestämmer vad som kan och bör publiceras. Någon skyldighet att publicera vad som helst finns alltså inte. Därför är det @Fredrik Reuters öppna sinnelag som gör att vi har så högt i tak som det är på Skogsforum.

Användarvisningsbild

Re: Krafttag forummedlemmar!

Seb macahan  
#351771 Det enda parti jag tar axwell är för skogsforums bästa. Med radikal menar jag åsikter som stöter, kränker och gör skillnad på människors värde och generaliserar stora grupper. Det är möjligt att det står annat i ordlistor men vi vet nog de flesta av oss vad som menas så bara gilla lite du också. :wink:

   TS
Avatar Fallback

Re: Krafttag forummedlemmar!

Hema  
#351772 Jag rättar mig för vad admin tillåter, vad jag skrev var en önskan att bibehålla den trevliga höjden som är på detta forum.

Avatar Fallback

Re: Krafttag forummedlemmar!

axwell  
#351778
Seb macahan skrev:Det enda parti jag tar axwell är för skogsforums bästa. Med radikal menar jag åsikter som stöter, kränker och gör skillnad på människors värde och generaliserar stora grupper. Det är möjligt att det står annat i ordlistor men vi vet nog de flesta av oss vad som menas så bara gilla lite du också. :wink:


Du som alla andra har rätt framföra dina politiska åsikter, inbäddade i en för övrigt briljant text, smart men..... :?:

Det är nog bäst för Skogsforum och min fortsatta existens här, att jag låter bli att vidare kommentera din färgade tolkning av "radikal", mer än att vi har helt olika uppfattning.

Användarvisningsbild

Re: Krafttag forummedlemmar!

bodaedet  
#351788 [emoji106][emoji106][emoji106] Zeb

Användarvisningsbild

Re: Krafttag forummedlemmar!

bodaedet  
#351789 [emoji106][emoji106][emoji106] Zeb

Avatar Fallback

Re: Krafttag forummedlemmar!

åberg  
#351795 :-BD

Avatar Fallback

Re: Krafttag forummedlemmar!

ved huggaren  
#351834 [emoji106]

Avatar Fallback

Re: Krafttag forummedlemmar!

550  
#351850 Skogsforum är en plats där vi diskuterar frågor som har anknytning till skog. Att till exempel skriva om flyktingfrågor/invandring i största allmänhet har ingen plats här. Jag vet att det finns trådar som inte har med skog att göra, men den stora skillnaden är att de oftast inte kräver moderatorbevakning. På forumet finns mycket innehåll på få moderatorer. Det finns helt enkelt inte resurser att lägga särskild tid på ämnen som dels inte har här att göra egentligen, och som dels har bättre ställen att ventileras på.

Ni som vill diskutera invandring, testa Flashback eller andra forum. Ni som vill diskutera skog, välj Skogsforum för här finns kompetensen på det området.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).