Skotare

Recension skotare som totalsågas......

31 inlägg 15584 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Recension skotare som totalsågas......

jelu777  
#350416 Han verkar inte gilla Entracon skotare, snacka om totalsågning..........





   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Recension skotare som totalsågas......

jannee  
#350421 Hur dålig än maskinen är så skitar man INTE ned sig med att avsluta sin anställning med en slarvigt utförd lossning.
Finns ett uttryck
Svinhugg går igen

Användarvisningsbild

Re: Recension skotare som totalsågas......

Kse  
#350423 :lol: Snacka om rent och skärt hat. :lol:

Användarvisningsbild

Re: Recension skotare som totalsågas......

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#350424
jannee skrev:Hur dålig än maskinen är så skitar man INTE ned sig med att avsluta sin anställning med en slarvigt utförd lossning.
Finns ett uttryck
Svinhugg går igen


Å sen lägga ut det...

Användarvisningsbild

Re: Recension skotare som totalsågas......

Fredrik Reuter  
#350435 Hat sa Bull ... :grin:

Det var kanske inte den mest överlagda uppladdningen, eller också var det det.
Måste vara något fel på den maskinen eftersom den verkade driva så dåligt, eller vad tror ni?

Avatar Fallback

Re: Recension skotare som totalsågas......

alias  
#350438
Kse skrev::lol: Snacka om rent och skärt hat. :lol:


@Kse:
Vem känner du i skogssverige som du kan provköra denna maskin hos för att utreda sanningshalten i påståendena (det är engagemang av stora mått när man reser till Sundsvall för att testa funktionerna på ett flerspaksreglage på en Rottne Blondin - eller du kanske bara hade vägarna förbi ändå???) ;-)?

Maskinen i videon måste ju vara ett måndagsexemplar, men frågan är väl hur ÅF-/serviceorganisationen sköter sig om man inte åtgärdar dylika fel tämligen omgående(får väl förutsätta att ingen maskinägare väntar stillatigande om en maskin är behäftad med allvarliga fel).

Jag kan förstå frustrationen hos föraren, men det känns inte som hans sätt att hantera frustrationen leder till något positivt.

Hade ju varit intressant att veta hur gammal maskinen är och hur många timmar den har gått när dessa problem började ge sig till känna.

Edit: såg att Fredrik gjort ett inlägg medan jag skrev detta.

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Recension skotare som totalsågas......

550  
#350446 Han skrev lika illa som vetinte i tråden HELT GALET!!!! som modererades bort nyss. Mina ögon blöder ikväll :shock:

Såg förresten ut som att bakänden tryckte framänden när han körde med band bak.

Användarvisningsbild

Re: Recension skotare som totalsågas......

Kse  
#350463
alias skrev:
Kse skrev::lol: Snacka om rent och skärt hat. :lol:

Vem känner du i skogssverige som du kan provköra denna maskin hos för att utreda sanningshalten i påståendena

Ja vi får väl se hur det blir med den saken. :grin:
Wimek har man ju iaf testkör, och med rätt mössa dessutom.

Användarvisningsbild

Re: Recension skotare som totalsågas......

Camwood  
#350492 Och det gnälls att ingen vill anställa ungdomar!! :shock: Jag förstår tillfullo varför många ungdomar går utan ett fast jobb!
Bortskämda så det förslår och förväntar sej att andra ska lösa alla problem som kan uppstå i livet.
Bristande respekt för maskinpark ,arbetsgivare och uppdragsgivare!
Helt fel inställning till problemen som skotaren ändå har, vissa är ju bara skitsaker att fixa!!! Andra fel som maskinen har och han inte kan påverka har han en konstig inställning till typ min o din attityd och "inte mitt bord!! Vad har han konkret gjort för att fixa dom på 3 månader??
Och det sista!!! avlastningen???? Nu när denna video ligger på forumet och därmed tillgängliga för alla framtida arbetsgivare så!! Lycka till.

Användarvisningsbild

Re: Recension skotare som totalsågas......

Kse  
#350498 Ja det var till att dra på stora växlar, ser du inte humorn i det hela @Camwood?
Kommer ihåg ett liknande klipp på tuben som det blev ett jäkla liv om för nått år sedan, men som bara var ett "skojklipp" hur nu någon kunde undgå det.
Jag förstår att filmskaparen inte har mycket till övers för maskinen men det är ju gjort med glimten i ögat, sista avlastningen är ju åtgärdad på 30 sekunder och jag tror nog inte han lämnade det sådär.
Hade han varit anställd hos mig så hade jag skrattat gott, ja inte åt att han sa upp sig då förstås. :???:

Användarvisningsbild

Re: Recension skotare som totalsågas......

Camwood  
#350513 Jag skulle inte anställa honom eller någon annan med liknande attityd .

Avatar Fallback

Re: Recension skotare som totalsågas......

tallen100  
#350520 En underhållande film iaf :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: Recension skotare som totalsågas......

Hema  
#350679
Camwood skrev:Och det gnälls att ingen vill anställa ungdomar!! :shock: Jag förstår tillfullo varför många ungdomar går utan ett fast jobb!
Bortskämda så det förslår och förväntar sej att andra ska lösa alla problem som kan uppstå i livet.
Bristande respekt för maskinpark ,arbetsgivare och uppdragsgivare!
Helt fel inställning till problemen som skotaren ändå har, vissa är ju bara skitsaker att fixa!!! Andra fel som maskinen har och han inte kan påverka har han en konstig inställning till typ min o din attityd och "inte mitt bord!! Vad har han konkret gjort för att fixa dom på 3 månader??
Och det sista!!! avlastningen???? Nu när denna video ligger på forumet och därmed tillgängliga för alla framtida arbetsgivare så!! Lycka till.

Kanske bara fått nej&inte i flera månader, då han har försökt att påverka maskinens brister. Men till slut tar tålamodet slut. Lär finnas mycket mer bakom som inte kommer fram här, vilket kan leda till förhastade slutsatser.

Men om nu dagens ungdom är värre än den förra, varför få de 50-55+ svårt att hitta nytt jobb? Det finns lika mycket skit överallt, ta bara den där @blivande snickare han sabba ju hela fördomen mot dagens ungdom. Jobbar och står i, samt skapar riktigt fina möbler, nee sådant tillhör den äldre generationen. ;)

Avatar Fallback

Re: Recension skotare som totalsågas......

Blivande snickare  
#350690 Tack för dom fina orden Hema! :)

Avatar Fallback

Re: Recension skotare som totalsågas......

elis  
#350693 Blev både sjösjuk och ledsen, slutade kolla någonstans efter punkt 3. Klarar inte att titta på dessa skitfilmer som kameran är i ständig rörelse på. Ledsen blev jag för att underbarnet lyckats snirkla sig igenom hela skoltiden utan att ens lära sig stava som folk. Vad mer missade han? Internet är verkligen inte rätt forum för honom att visa upp sina skriv(o)färdigheter på.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).