Socialt (mer om oss)

Sluta med nikotin!!!!!

221 inlägg 75331 visningar 27 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
John.S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25133 Det bästa hade ju vart att inte börja :)

Elmia
Användarvisningsbild
Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25697 Ja slutade snusa 2004-11-15. Bestämde mig när jag stod å diskade, blev så förbannad när nåt så simpelt som malda "blommblad" bestämde när jag skulle stoppa nåt i munnen.De jobbiga är att suget kan komma när som helst,men jag ska fixa det.Har varken tagit en snus eller cigg sen jag slutade så mit tips e att sluta tvärt.

Användarvisningsbild
halvproffs  
#25785 Jag slutade snusa för snart fyra år sedan och det har gått jättebra trots att jag har snusat i ca 30 år. Det konstiga med det är att jag har slutat flera gånger förr och naturligtvis börjat lika många gånger. Ibland kan jag känna sug fortfarande men då tänker jag på alla nackdelar som var och alla fördelar som finns nu. I dagsläget skulle det kosta ca 15 000:-år
Åk till Brasilien o bada o njut istället eller det räcker till räntorna till huggarvagnen eller traktorn du vill ha. :D
Hoppas att du fixar det!!

Avatar Fallback
Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25826 AHA!!!! du finansierar dina inköp med snuspengar.

Avatar Fallback
Patrik.L  
#26705 :( Man är ju själv rökare och önskar att man aldrig hade börjat,
det är bara en massa nackdelar med skiten å kostar gör det med,
man har ju sett på djurförsök hur de kan sluta :D skrämande!
Länk: Spiders On Drugs

Avatar Fallback
HotRodFranki  
#26745
Kenneth skrev:Ja slutade snusa 2004-11-15. Bestämde mig när jag stod å diskade, blev så förbannad när nåt så simpelt som malda "blommblad" bestämde när jag skulle stoppa nåt i munnen.De jobbiga är att suget kan komma när som helst,men jag ska fixa det.Har varken tagit en snus eller cigg sen jag slutade så mit tips e att sluta tvärt.


Gjorde precis som dig, fick en impuls och slutade tvärt.
20071214 tog jag min sista snus efter 10års snusande.
De första veckorna var helt klart värst sedan har det gått bättre och bättre.
Nu 4 månader senare kan det ibland gå flera timmar utan att jag tänker på snus :wink:

Användarvisningsbild
trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27406 Jag slutade för snart 2 år sedan. Att tvärsluta var melodin för mej. jag blev förbannad då dosan bestämde över mitt liv, nu gör jag det. Att vara slav under ett gift är inte sådär tvärkul.

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27547 jag måste säga att jag beundrar er som lyckats sluta med snus :)

har funderat på det länge nu.. men jag sitter i "snusträsket" ... och kan säga att jag blir rent ut sagt sömnlös om det inte finns snus i huset :wink:

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28556 herrej-vlar !! nu ..har jag lyckats konstatera att om jag sitter och kör maskin då kan det gå åt snus ... eller om man sitter här vid forumet.. :lol: 1,5 dos/dag jag vet inte varför ? jag tror f-n jag ÄTER snus? .. det är helt sjukt ? ..och det är nog inte alls bra för hälsan / ekonomin nu... men jag är ärlig att erkänna att jag blivit grundlurad av alla som sysslar med nikotinförädling.... men att få just en rätta motiveringen efter att snusat så länge? kan vara nog så svårt :wink:

bra man gör så gott han kan :roll:

Avatar Fallback
valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32556 Nu har man slutat röka iallafall slutade för två veckor sedan. Men snusningen får bli en senare fråga. :)

   TS
Avatar Fallback
granen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33295 hur kan man betala för att dö i förtid. bensinen blir billigare
om man slutar. en slags överföring av pengar. man kan se
på det hur man vill men det finns bara fördelar och inga nackdelar.

Användarvisningsbild
Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34879 Jag slutade snusa tvärt, rakt av, och blev helt galen av suget. Satt och trummade mot bordet så att sambon höll på att duka under...Började med att ta en morot varje gång jag normalt skulle ha tagit en prilla.
Tiden gick och det funkade hyfsat fast jag kunde få attacker av hemskt starkt sug, blev kallsvettig och kände snussmaken :shock:

11månader efter att jag slutade kände jag att jag nog kunde köpa en dosa :roll:
Visst, vart fast direkt och snusade i ett år, sen när jag fick slut på snus en dag så bestämde jag mig för att inte köpa nån ny dosa och har varit helt snusfri sen dess, ca 5år skulle jag tro.

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35721 imponerande , här har nog konsumerandet snarare ökat :!: jag äter snart mer snus än mat :lol: :lol: , ..måste nämna att att jag går hos en privattandläkare , som givetvis tar betalt :wink: , ..men summa sumarum , blev dock rådet från dennes sida att hellre sluta att dricka min läsk / saft typ : funliight , vanlig j-vla trocadero o.s.v ..än att sluta snusa ??? . men jag dricker lätt 3 liter om jag kör en varm sommardag ..
(och denna pålästa man . som halva släkten går till ) påpekade till min förvåning efter snusdisskutioner att det är bättre för tänderna med snus än all denna dricka , men mycket dåligt för tandköttet o.s.v ... sedemera är snus antiseptiskt (bakteriedödande) ... och det tror jag , för jag har inte haft några hål på flera herrans år .. men man får sig ju ofta en känga av tandhygenisten :lol: :lol: :lol:

Avatar Fallback
Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35723 Pröva kallt vatten, med citron i om du vill ha smak. Lovar att det släcker törsten bättre. Och mycket billigare. Inte ens mina ungar vill ha saft till maten, de dricker hellre vatten.

Snusning är nog ett mindre problem för tänderna som din tandläkare sa. Vilket som gör störst skada i plånboken vet du bäst själv!

Användarvisningsbild
halvproffs  
#35725 Är ångesten alltför svår kan man fylla dosan med havregryn och ta en sån prilla. Fungerar förvånansvärt bra :shock: Men passa er så ni inte blir beroende av det istället :lol:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).