Före och efter jobbet

Land Rover-tråden

23 inlägg 10130 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Land Rover-tråden

Defender  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#65242 Har köpt mig en ny Defender, har haft den sedan i April ungefär nu och kört ca 1300mil med den är mycket nöjd med den, går som en dröm.
Bild

Årsmodel 09

Gött att höra att du är nöjd med defendern Mangan

Elmia
Avatar Fallback

Re: Land Rover-tråden

Mickev  
#65767 Defender: Kul! Gillar 90an skarpt också. 09an... då är de den nya modellen som utrustats med "nästan" komfort också :) Skulle gärna skaffa en defender själv också men tyvärr lite dyr för tillfället för mig.

Är nu lite inne på att sälja 91an jag har nu (range alltså) och skaffa nån caddy eller annan billig bruksbil och sedan skaffa en äldre typ 70tals range för att renovera upp och ha som fritidsbil.

Användarvisningsbild

Re: Land Rover-tråden

Defender  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#65776 Är väldigt nöjd med den, dom har gjort underverk med komforten och körupplevelsen.

Avatar Fallback

Re: Land Rover-tråden

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#65781 Men KÄNSLAN då, är den också borta? :-)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Land Rover-tråden

Defender  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#65794 Nejå känslan finns där.
Men inte slår det att köra omkring med min gammla serie 2a från 1966, ska bara se till att få ihopp den så att jag kan göra det.

Avatar Fallback

Re: Land Rover-tråden

Mickev  
#65805 Ja jag förstod de som så också att dom gjort väldigt mycke för komfort.. men som även sagt... de är fortfarande en defender. Jag skulle gärna provköra en 09a.

Farsan har en 51a med hardtop. Den är inte helt fel heller att köra på sommaren utan tak. Rätt kul att fara genom stan med den :) Hade den på en utställning i stan för några år sen, de var ju en del som kollade upp då man rullade förbi med den.

Användarvisningsbild

Re: Land Rover-tråden

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#347560
totte skrev:
Huggarn skrev:"Tekniskt fulländade engelska bilar" !!!! :mrgreen: :lol: :lol: :lol: :lol: :surp:


Med elsystem från Lucas, mannen som uppfann mörkret! :lol: :lol: :lol:

Ettt litet trådlyft som resultat av diskussion med några engelsmän i en taxi i Holland under veckan:
Idén om mörkret var redan uppfunnen för mer än 13,8 miljarder år sedan. George Lucas förbättrade den och uppfann det plötsliga mörkret (= "sudden darkness" på engelska) :ugeek:

Användarvisningsbild

Re: Land Rover-tråden

totte  
#347667 En högst intressant och relevant distinktion :lol:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).